ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توییتر، حساب رهبر و رسانه‌های کوبا را بست

| شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت توئیتر روز گذشته همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور کوبا، حساب‌های کاربری متعلق به رهبر و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان شبکه اجتماعی «توئیتر» در اقدامی حساب‌های کاربری متعلق به «رائول کاسترو» رهبر معنوی کوبا، «ماریلا کاسترو» دختر وی و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود و از دسترس خارج کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این اقدام توئیتر که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی رخ داد، حساب‌های کاربری تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های دولتی کوبا و وزارت ارتباطات این کشور نیز بسته شد.

یک سخنگوی شرکت مؤسس توئیتر در پاسخی عجیب و نامفهوم به سوالات درباره این اقدام، ادعا کرد سیاست‌های مربوط به اسپم و فریبکاری این کمپانی به کاربران اجازه نمی‌دهد از طریق حساب‌های متعدد به صورت مصنوعی موضوعات و بحث‌ها را ترویج داده یا مانع شوند.

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کوبا این اقدام توئیتر را «سانسور گسترده» خوانده و گفت شرکت مذکور پیشتر هم حساب‌هایی را مسدود کرده بود که بازیابی شده بودند.

این اتحادیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بار چیزی که جدید است، دامنه گسترده این اقدام جنگ مجازی است که قطعا از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و هدف آن محدود کردن آزادی بیان موسسات و شهروندان کوبایی و ساکت کردن رهبران انقلابی این کشور است».

مسدود شدن حساب‌های کاربری مقامات و رسانه‌های رسمی کوبا دقیقا همزمان با سخنرانی «میگوئل دیاز کانل» رئیس‌جمهور این کشور انجام شد و او در حال هشدار دادن درباره بحران انرژی بر اثر تحریم‌های ایالات متحده بود.

  • ۹۸/۰۶/۲۳

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">