ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توییتر حساب ۷۰ هزار طرفدار ترامپ را بست

| سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه اجتماعی توئیتر پس از انکه حساب شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را هفته گذشته به علت نوشتن مطالب تحریک آمیز برای یورش به کنگره آمریکا بطور دائم حذف کرد، اکنون حساب کاربری ۷۰ هزار کاربر خشونت گرای هوادار ترامپ را نیز مسدود کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «نیویورک تایمز» با انتشار این خبر نوشت: این کاربران از اعضای گروه افراطی  «کیو انان» (QAnon) طرفدار ترامپ هستند.

"کیو انان" بنابر گزارش تارنمای خبری ایندیپندنت، « جنبشی افراطی است  که ترامپ را فرستاده خدا می‌داند».

ایندیپندنت درباره این  گروه نوشت: جنبش «کیو انان»  حرکتی است در جامعه آمریکا که  ریشه‌های آن به تئوری توطئه‌ای بازمی‌گردند که از سال ۲۰۱۷ در چت‌روم‌های اینترنتی شکل گرفت و اکنون نه تنها به یک نگرانی  امنیتی  در آمریکا بدل گشته  که در بیش از ۷۰ کشور طرفدار دارد؛ جنبشی که به شدت طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است و از او در سطح چهره‌ای الهی نام می‌برد.

بنابراین گزارش توئیتر درباره حذف و مسدود کردن ده ها هزار حساب کاربری مربوط به کاربران کیو انان اعلام کرد: این حساب ها در زمینه نشر  «عقاید مضر» انجمن کیو انان و ترویج تئوری توطئه از طریق این شبکه  اجتماعی بودند.

مقامات آمریکا و مردم نگران آن هستند که پیروان این گروه افراطی و طرفداران خشونت طلب ترامپ بار دیگر حادثه حمله به ساختمان کنگره را تکرار کنند.

۱۷دی ماه همزمان با شمارش نهایی آرای مجمع گزینشگران در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا، جمعی از هواداران ترامپ بنابر فراخوانی که وی در هفته های قبل برای حضور در واشنگتن دی.سی داده بود، با تحریک وی به ساختمان کنگره یورش بردند. برخی از خبرنگاران رسانه های غربی از قصد ترور و گروگانگیری مقامات ارشد آمریکایی در این هجوم خبر دادند. حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ کشته به همراه داشت که یک تن از آنان افسر پلیس است. به گفته رسانه های آمریکایی برخی از اعضای گروه کیو انان درمیان این جمع شورشی حضور داشتند.

  • ۹۹/۱۰/۲۳

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">