ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکذیب حملات سایبری به نیروگاه‌های برق کشور

| سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی صنعت برق کشور از رد شایعه حملات سایبری به نیروگاه‌های کشور خبر داد.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص خبرهایی مبنی بر خرابکاری در تاسیسات نیروگاهی گفت: به هیچ عنوان هیچگونه خرابکاری عمدی در تاسیسات نیروگاهی برق رخ نداده است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا در فصل تابستان و مصرف بیش از حد برق، به شبکه های توزیع انتقال برق فشار وارد و متاسفانه دچار حریق می شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: عصر یکشنبه هفته سپری شده هم در پی اتصال پیش آمده برای ترانسفورماتور یکی از واحد‌های گازی با مگاوات پایین نیروگاه شهید مدحج زرگان اهواز که یکی از نیروگاه‌های بخش خصوصی است، شاهد وقوع آتش سوزی در این مجموعه بوده ایم که بلافاصله با اقدام به موقع حادثه رخ داده برطرف شده است.
رجبی مشهدی با رد وقوع انفجار در نیروگاه ها و حملات سایبری، گفت: خبری در فضای مجازی به عنوان حملات سایبری در خصوص خرابکاری نیروگاه ها عنوان شد که  صحت ندارد و در پی وقوع حادثه روز گذشته اهواز برخی از پست‌های برق منطقه‌ای از مدار خارج شده و به طبع آن مناطقی از کلانشهر اهواز دچار خاموشی شد که بلافاصله با مدیریت بار شبکه، خاموشی رخ داده در این مناطق برطرف شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در برخی از نیروگاه ها هم آتش سوزی مربوط به علف های هرز اطراف شبکه پست می شود که با توجه به گرمای بیش از حد دچار حریق می شوند و به شبکه انتقال برق آسیب می زنند که سریع به مدار وارد می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">