ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکرار وعده الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها

| يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل بهره برداری از آزادراه های کشور گفت: تا پایان سال گذشته باید تمامی آزاد راه ها به اخذ عوارض به صورت الکترونیکی متصل میشدند که این اقدام انجام نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس بیات سرمدی گفت: ۲۸ آزاد راه در حال بهره برداری است و از این تعداد ۵ آزاد راه دولتی است که متولی آن سازمان راهداری و مابقی مشارکتی است که با مشارکت سرمایه گذار و دولت ساخته شده و اخذ عوارض از آن‌ها به دو صورت انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل بهره برداری از آزاد راه‌های کشور، اخذ عوارض به دو صورت اخذ می‌شود که ۱۵ آزاد راه شبکه الکترونیک اخذ عوارض متصل شده اند و حدود ۱۳ آزاد راه باقی مانده که در شرف اتصال به این شبکه هستند و در حال حاضر اخذ عوارض از آن‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

او می‌گوید: نظارت‌ها در شبکه اخذ عوارض الکترونیک با توجه به دوربین‌های مانیتور به صورت کامل انجام می‌شود و مسافران هم در صورت داشتن اعتراض از طریق تابلوهای نصب شده وبا شماره تماس ۱۵۳۱ می‌توانند تماس بگیرند و در عوارضی‌های که به صورت دستی کار انجام می‌شود که محل اعتراض مشخص شده و قابل پیگیری است.

سرمدی توضیح داد: طبق قانون سال ۱۴۰۱ باید تمامی عوراضی را به شبکه الکترونیک متصل می‌شدند، ولی به دلیل آنکه دستگاه‌های که در این حوزه ذینفع بودند همکاری لازم را نداشته اند این اقدام به صورت کامل انجام نشده است.

او افزود: همکاری مشترک در این حوزه از طریق بیمه مرکزی ‏‏‏ وزارت راه وشهرسازی ‏‏پلیس راهور و سرمایه گذاران و کاربران باید انجام میشد که در این حوزه بیمه مرکزی با وجود آنکه شیوه نامه امضا شده هنوز نپیوسته است و از سوی دیگر هم به دلیل آنکه کاربران اهتمام لازم را برای پرداخت عوارض نداشته ا ند سرمایه گذاران در این حوزه نگران هستند.

سرمدی گفت: مشکلاتی در این حوزه وجود داشته است که امیدوار هستیم تا پایان امسال این اقدام به صورت کامل انجام شود.

  • ۰۲/۰۲/۱۰

وزارت راه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">