ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 هفتمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه، دوشنبه سیزدهم دی ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، در این جلسه که نمایندگان انجمن ناشران دیجیتال، انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه، انجمن آزمایشگاه ها و کالیبراسیون، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، اتحادیه صنایع لوح فشرده ایران، فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اتاق اصناف ایران، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیرخانه ی شورای عالی اطلاع رسانی، معاونت علمی و فناوری دفتر فناوری اطاعات، سندیکای افتا، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، شورای انفورماتیک و انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی حضور داشتند، پس از ارائه مسائل روز طبق دستور جلسه اعضا به بیان مشکلات و موانع تولید در بخش تخصصی خود پرداختند و مقرر شد کمیسیون با به کار گیری ابزارهای موجود نظیر کارگروه ماده 76 قانون توسعه، به پیگیری رفع مشکلات و موانع بپردازد.

در این جلسه «رضا نوروزی» نائب رئیس کمیسیون به بیان گزارشی از فعالیت های در دست بررسی کمیسیون پرداخت و «سعید رسول اف» نیز به عنوان مسئول کارگروه نرم افزار، روند انجام شده پیرامون موضوع کپی رایت را برای اعضا بیان نمود.

بر این اساس گفته شد که تیم کارشناسی مسلط به قوانین کپی رایت در کمیسیون تشکیل و راهکارهای رفع مشکل در این زمینه بررسی شود.

«زهرا ضیائی» نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و «مهدی وحیدی پور» به نمایندگی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به بیان دیدگاه های خود و کارهای انجام شده در زمینه کپی رایت در مجموعه خود پرداختند و مقرر شد در کارگروه فنی کپی رایت از تجربه دستگاه های دیگر استفاده گردد.

در ادامه این جلسه، نظرات اعضا و واحدهای گوناگون پیرامون فراروند مقررات زدایی که اخیراً به کمیسیون ارجاع داده شده است، دریافت و مورد بحث قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد؛ جمع بندی این نظرات ظرف یک هفته انجام و «بابک عابدین» به عنوان نماینده کمیسیون در کارگروه مقررات زدایی اتاق ایران این موارد را انعکاس دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">