ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر پیشنهادی بهداشت از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا بهار ۹۸ خبر داد و گفت: اگر بتوان پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان ریل اصلی اطلاعاتی برای نظام سلامت تکمیل کرد از تقاضاهای القایی، دوباره کاری در نظام سلامت و مفقود شدن اطلاعات بیماران جلوگیری می شود.

سعید نمکی در گفت و گو با خانه ملت، در مورد طرح پزشک خانواده با بیان اینکه همواره از این طرح  تحت عنوان پزشکی خانواده نام می برم، گفت: خدمات نظام سلامت را نباید پزشک محور دید زیرا تیم پزشکی یعنی پزشک، دندانپزشک، داروساز، پرستار، ماما و روانشناس با هم ارائه خدمت می کنند.

 

از ابزار پزشکی خانواده به درستی استفاده نکردیم

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکی خانواده به عنوان دروازه بان نظام سلامت در دنیای مترقی جایگاه خود را دارد، افزود: متاسفانه ما از این ابزار به درستی استفاده نکردیم.

وی یادآور شد: سیستم ارجاع، پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و گایدلاین های بالینی 4 پایه نظام سلامت هستند که متاسفانه به طور یکسان مورد توجه قرار نگرفته اند.

 

تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا بهار 98

نمکی یادآور شد: برای رفع نواقص طرح پزشک خانواده و تقویت نقاط قوت آن تلاش می کنیم البته اولین گام تکمیل پرونده الکترونیک سلامت تا بهار 98 است و اگر این مهم تحقق یابد ریلی را برای سایر حوزه های نظام سلامت ایجاد خواهیم کرد که بتوانند بر روی آن حرکت کنند.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زمان زیادی را برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان های گلستان، مازندران و سایر استان هایی که سامانه های پیشرفته دارند و همچنین استقرار سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و پرونده الکترونیک سلامت خواهیم گذاشت.

وی افزود: به طور قطع اگر بتوان پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان ریل اصلی اطلاعاتی برای نظام سلامت تکمیل کرد گام بزرگی برداشته ایم که از تقاضاهای القایی، دوباره کاری در نظام سلامت و مفقود شدن اطلاعات بیماران جلوگیری می شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این گام بزرگ و اساسی را تا بهار آینده تکمیل خواهیم کرد و پس از آن سراغ قراردادن سایر لوکوموتیوهای نظام سلامت در ریل نظام اطلاعاتی خواهیم رفت./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">