ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسناد و مدارک هویتی ، سند رسمی و اطلاعات هویتی هر شخص است و طبق ماده 34 قانون ثبت احوال ، افشای اطلاعات مذکور ممنوع است.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور ، اسناد ثبت احوال اصلی ترین سند هویتی شهروندان است و اطلاعات وقایع و احوال شخصیه افراد طبق قانون در آن به ثبت می رسد و سند رسمی کشور محسوب می گردد .
این مدارک و اطلاعات از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تمام افراد باید ضمن حفظ و نگهداری از این اسناد و اطلاعات ، از انتشار اطلاعات و تصاویر مدارک هویتی خود در فضای مجازی جدا خودداری نمایند.
افراد سودجو در فضای مجازی تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند و در فرآیند ثبت‌نام مدارک هویتی شهروندان را اخذ نموده و با استفاده از این اسناد اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهند.
طبق قانون دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی توسط دستگاههای اجرایی ممنوع می باشد و دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی ، استنادپذیری الکترونیکی ، کمک به مقابله با سوء استفاده های احتمالی و جعل اسناد هویتی ، افزایش سلامت اداری و تسهیل ارائه خدمات به مردم ، باید با اتصال به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور نسبت به "احراز هویت برخط" اقدام و از اخذ کپی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) خودداری نمایند . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">