ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت اطلاعات سلامت بیش از ۷۵ میلیون ایرانی

| جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اطلاعات سلامت بیش از ۷۵ میلیون ایرانی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت و در سطح یک خدمات تکمیل شده و اشکالات آن در حال برطرف شدن است.

به گزارش فارس، محمد شریعتی در ارتباط با پرونده الکترونیک سلامت اظهار داشت: اطلاعات سلامت برای بیش از 75 میلیون ایرانی در سامانه های سیب، ناب و سینا ثبت شده و حدود 70 درصد از این افراد، حداقل یک بار خدمت مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اصلاحات، بهینه سازی و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در معاونت بهداشت وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

شریعتی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت مبتنی بر جمعیت است، افزود: انتظار شروع اقدامات اجرایی پرونده الکترونیک سلامت از حوزه بهداشت، درست است اما مراحل بعدی آن به سطوح دو و سه درمان منجر می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن تاکید بر یکپارچه بودن پرونده الکترونیک سلامت، یادآور شد: نباید برای مردم، پرونده های متعددی در حوزه های مختلف ایجاد شود است چراکه نظام سطح بندی خدمات تعریف شده اما فردی که نیاز به خدمات مراقبت های اولیه و پزشکی عمومی دارد به خدمات تخصصی و جراحی نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب حوزه درمان و بیمه ها برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، گفت: خوشبختانه همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت کلید تبادلی را طراحی کرده اند که از طریق آن بتوان به سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS) و بیمه ها متصل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">