ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسئول پیگیری راه‌اندازی سامانه سنا گفت: نمایندگان از امروز با دریافت کد سنا می‌توانند حتی از منازل خود اموال و دارایی‌شان در این سیستم ثبت کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان و خانواده آن‌ها در مجلس گفت: این سامانه امروز در مجلس مستقر شده و نمایندگان می‌توانند با مراجعه و دریافت رمز ورود به سامانه، اموال و دارایی خود را ثبت کنند.

او افزود: بعد از دریافت کد سنا آن‌ها می‌توانند در سیستم‌های مجلس یا هر سیستم دیگری حتی در منزل به این سامانه وارد شده و اموال خود را ثبت کنند.

مسئول پیگیری راه‌اندازی سامانه سنا در مجلس تأکید کرد: با توجه به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر محرمانه بودن این قانون و لیست اموال مسئولان، تنها رئیس قوه قضاییه می‌تواند به اطلاعات لیست اموال و دارایی مسئولان و خانواده آن‌ها دسترسی داشته باشد، اما مقامات و نمایندگان مجلس می‌توانند به صورت داوطلبانه نسبت به اموالشان خود اظهاری داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مزیت‌های این قانون بیان کرد: بر اساس این قانون مقامات مسئول در ابتدای پست و بعد از ترک آن باید لیست دارایی خود و خانواده‌شان را در این سامانه ثبت کنند و رئیس قوه قضاییه هم مکلف است این اموال را بررسی کرده تا مالی به ناحق اضافه نشده باشد.

امیرآبادی فراهانی همچنین تصریح کرد: امکان دارد برخی نمایندگان طی چند روز گذشته با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه رمز سنا را دریافت کرده و خودشان اموال دارایی‌شان را ثبت کرده باشند. زیرا هیچ اجباری برای آنکه در مجلس این کار را انجام بدهند، وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: محدوده زمانی خاصی برای اجرای این قانون مشخص نشده و از امروز رسما نمایندگان می‌توانند شروع به ثبت اموال و دارایی‌های خود کنند.

مسئول پیگیری راه‌اندازی سامانه سنا با بیان اینکه اگر قید محرمانه بر روی قانون وجود نداشت، بیشتر مورد پسند مردم قرار می‌گرفت، گفت: قید محرمانه در مجمع تشخیص بر روی این قانون قرار داده شد بنابراین تنها رئیس قوه قضاییه به آن دسترسی دارد البته این قانون ۳ سال پیش ابلاغ شده بود، ولی باید رئیس قوه قضاییه آیین‌نامه آن را تدوین می‌کرد که با آمدن آقای رئیسی این آیین‌نامه نوشته و ابلاغ شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: اکنون حدود ۲۵۰ هزار تا ۳ هزار نفر مسئول مشمول اجرای قانون ثبت اموال و دارایی شده‌اند که باید همه در این سامانه ثبت‌نام کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">