ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جانشین فرمانده ناجا گفت: حدود برخی از جرایم در فضای مجازی مشخص نشده و نیاز است تا قانون‌گذار این جرایم را مشخص و در چارچوب معین و مقررات تعیین کند.

به گزارش تسنیم سردار ایوب سلیمانی در حاشیه تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: با توجه به گستردگی و بررسی‌های دقیق و همه جانبه، ضرورت نیاز به وجود فرماندهی ویژه شرق و غرب استان تهران احساس شد که خوشبختانه امروز شاهد موفقیتهای این مجموعه‌ها در اطراف تهران هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی محدودیتها در خلال مأموریتهای این مجموعه‌ها وجود دارد، گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه و تقویت این مجموعه‌ها بتوانیم در انجام مأموریتها موفق‌تر از قبل عمل کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی این مجموعه‌ها یکی از اولویتهای پلیس محسوب می‌شد، ابراز امیدواری کرد که ساختمان مجموعه انتظامی ویژه شرق تهران که در حدود 30 درصد کار پیشرفت داشته تا پایان سال 99 با تأمین منابع محلی و منطقه‌ای به بهره‌برداری و سرانجام برسد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره هجمه برخی افراد به پلیس نیز گفت: با پدیده جدیدی مواجهیم که امیدواریم با همکاری ارگانها و سازمانهای مختلف بتوانیم با این موضوع برخورد مناسبی داشته باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا فضای مجازی اینگونه لجام گسیخته نیست و فعالان در این فضا شناسنامه‌دارند، تصریح کرد: این موضوع کمک می‌کند تا همه مردم به نحو مطلوب از این فضا بهره‌برداری کنند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در کشور ما بیش از 53 میلیون نفر در فضای مجازی فعالند و بیش از 70 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع ظرفیت نفوذ را بیشتر می‌کند و نمی‌توان در این فضا بدون قاعده و ضابطه عمل کرد و قطعاً نیاز به مدیریت و کنترل بیشتری خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو مطالبه در فضای مجازی باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: یکی تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و دیگری حمایت و پشتیبانی از پلیس در این زمینه است.

به گفته این مقام انتظامی امروز پلیس فتا حضور مطلوبی در فضای مجازی دارد و قابلیتهای مناسبی پیدا کرده اما برخی محدودیتها در این فضا وجود دارد که مربوط به قانون‌گذار است.

سلیمانی با بیان اینکه مقابله با سرقتها، هتاکی به ارزشها و برخورد با هر جرمی که در فضای مجازی روی می‌دهد، از وظایف پلیس فتا است، گفت: متأسفانه حدود برخی از جرایم هنوز مشخص نشده و نیاز است تا قانون‌گذار این جرایم را مشخص و در چارچوب معین و مقررات تعیین کند.

جانشین فرمانده ناجا متذکر شد: با مشخص شدن تمام ابعاد جرایم در فضای مجازی شاهد بهره‌مندی کامل‌تر مردم از آن خواهیم بود.

  • ۹۸/۰۴/۱۶

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">