ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه در انتظار GCها

| سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره‌ی عملکرد GC‌ها گفت: متاسفانه GC‌ها طبق برنامه پیش نرفته‌اند و در حال حاضر نیز تنها 600 سایت آماده کرده‌اند. البته آن‌ها قول داده‌اند که در این ماه حدود هزار سایت را راه‌اندازی کنند که باید تا پایان ماه منتظر ماند که این امر عملی می‌شود یا نه؟

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی جریمه‌ی GC‌ها تصریح کرد: طبق قرارداد جریمه انجام خواهد شد، بر این اساس GC‌ها تا آخر شهریور مهلت آماده کردن سایت‌های شهری را داشتند و تا آخر مهرماه نیز سایت‌های جاده‌ای را باید آماده کنند؛ بنابراین تا پایان مهر ماه گزارش جمع‌بندی را تهیه می‌کنیم که GC‌ها چه عملکردی داشتند تا برای ادامه‌ی کار تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: البته کار عمرانی 2300 سایت پایان یافته است، اما هماهنگی تجهیزات آن‌ها، اجرا و راه‌اندازی سایت‌ها زمان می‌برد که طبق برنامه پیش نرفته‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که زمان واگذاری اولویت‌های زودتر از نوبت سیم‌کارت‌ها چه زمانی اعلام می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به این که توسعه‌ی شبکه‌ مطابق برنامه‌ پیش نرفته بود و GC‌ها نتوانسته بودند طبق برنامه‌ای که داشتند، عمل کنند، به همین دلیل در بعضی از شهرها ظرفیت در حال ایجاد شدن است و در برخی نیز خودمان به ظرفیت‌سازی اقدام کرده‌ایم.

صدوقی افزود: برنامه‌ی ما در حال حاضر واگذاری شهرهای خارج از نوبت است و برای آبان ماه نیز بر اساس همین برنامه پیش می‌رویم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به این که این ماه هم از شورای اقتصاد برای خرید تجهیزات توسعه‌ی 10 میلیون ظرفیت در شبکه‌ مجوز داریم، گفت: چهار میلیون آن را باید از خارج کشور خریداری کنیم و شش میلیون آن را نیز باید تولید داخلی ایجاد کند؛ در واقع قانون حداکثر توان به این شکل رعایت می‌شود که خرید خارجی به فوریت انجام گیرد تا توسعه‌ی شبکه طبق برنامه پیش رود و بتوانیم به تعهداتمان پاسخ دهیم و بقیه نیز صرف تولید داخلی می‌شود.

صدوقی درباره‌ی این که قیمت پیشنهادی برای به مزایده‌ گذاشتن شماره‌های رند تلفن همراه بر چه معیاری تعیین شده است، گفت: قیمت پایه‌ی شماره‌های رند براساس قیمت‌های بازار سنجیده می‌شود و معمولا نیز زیر قیمت بازار است.

به عقیده‌ی وی سیم‌کارت‌های رند مشتریان خاص خود را دارند،‌ حتی ما در کشورهای همسایه خبر داریم که شماره‌ی رند را تا 220 میلیون تومان فروخته‌اند

صدوقی با اشاره به این که تمام این سیم‌کارت‌های رند صفر هستند، گفت: اگر تعداد چندانی از این سیم‌کارت در این مزایده فروش نرفت، باز هم مزایده در مراحل مختلف برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این که از 19 مهرماه واگذاری هشت اولویت جدید سیم‌کارت طبق برنامه آغاز می‌شود، اظهار کرد: واگذاری سیم‌کارت در 137 شهر نیز خارج از نوبت در مهرماه انجام و جمعا در مهرماه 900 هزار سیم‌کارت واگذار می‌شود.

  • ۸۵/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">