ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل در فرانسه

| شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

فرانسه جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت درباره جمع آوری اطلاعات کاربران را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، عالی‌ترین دادگاه اداری در فرانسه جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت این شرکت در خصوص گزینه‌های حفاظت از اطلاعات کاربران را تأیید کرد.

گوگل نخستین شرکت فناوری آمریکایی بود که در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی به دلیل رعایت نکردن قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به جریمه ای ۵۰ میلیون یورویی در فرانسه محکوم شد.

این شرکت نسبت به این جریمه که از سوی سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه صادر شده بود به شورای ایالتی این کشور که داور نهایی در چنین مواردی است، اعتراض کرد.

شورای مذکور نیز روز گذشته اعلام کرد کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات می‌تواند گوگل را تحریم کند و جریمه نیز با توجه به خطیر بودن این موضوع، نامتناسب نیست. در مقابل گوگل نیز اعلام کرد ایجاد تغییرات را بررسی می‌کند.

در این خصوص سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه اعلام کرد گوگل به طور شفاف به کاربران توضیح نداده در صورت رضایت چه اطلاعاتی را برای تبلیغات هدفمند جمع آوری می‌کند.

همچنین مراحل زیادی برای اطلاع رسانی به کاربران درباره مورد استفاده اطلاعاتشان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این اطلاع رسانی درباره دلیل فراوری اطلاعات بسیار کلی و مبهم بوده است.

قانون کلی حفاظت از اطلاعات خصوصی اتحادیه اروپا یا GDPR از می ۲۰۱۸ میلادی اجرایی شده است. هدف این قانون شفاف سازی حقوق افراد درخصوص اطلاعاتی است که شرکت‌ها جمع آوری می‌کنند. همچنین طبق این قانون شرکت‌های فناوری باید با بیانی ساده به کاربران توضیح دهند از اطلاعات چه استفاده می‌کنند.

  • ۹۹/۰۳/۳۱

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">