ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات جدید اجرای نسخه الکترونیکی

| چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان شهریورامسال 130 میلیون نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم این سازمان صادر شده و حذف دفترچه در تمامی مراکز سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل به اجرا درآمده است.

سیدتقی نوربخش در گفت و گو با فارس با بیان اینکه در حال حاضر سامانه نسخ الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد 9 استان دیگر به بهره برداری رسیده است، گفت: سامانه نسخه الکترونیک در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، ایلام، لرستان، زنجان، کرمانشاه و کردستان نیز آغاز شده است.
نوربخش اجرای برنامه نسخه الکترونیک در مراکز درمانی تأمین اجتماعی را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، پزشک خانواده و هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا کنیم راهی جز توسعه نسخه الکترونیک ندارد.
وی افزود: مرحله اول این برنامه که مربوط به واحدهای درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی بود، به خوبی و با موفقیت کامل اجرا شد و در مراکز طرف قرارداد نیز با توجه به وجود فضای همدلی و همکاری که ایجاد شده است، برنامه ها درحال اجرا است.
نوربخش گفت: این طرح ابتدا در مطب‌ها و سپس در کلینیک‌ها، دی کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و خیریه اجرا خواهد شد.

وی افزود: زیر ساخت‌های انجام این کار بسیار حائز اهمیت است و پزشکان در مطب هایشان باید سیستم قابل قبولی برای اجرای این طرح داشته باشند.
نوربخش با بیان اینکه اجرای این پروژه در مراکز طرف قرارداد فعلا اختیاری است، گفت: پزشکان برای استفاده از این طرح ابتدا باید ثبت نام کنند و در صورت تایید اسناد پزشکی، آموزش‌های کلی را بگذرانند و وارد عمل شوند.

 

نحوه دریافت مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان 

وی گفت: نکته حائز اهمیت در این طرح آن است که به محض انجام ویزیت، 60درصد وجه نسخه در حساب پزشک شارژ می‌شود. 40درصد مابقی نیز پس از رسیدگی اسناد پزشکی، واریز خواهد شد.
نوربخش ذخیره اطلاعات بیماران به شکل طبقه بندی شده در مطب‌ها و تولید نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی و دریافت 60درصد آنلاین توسط این مراکز را از مزایای این طرح برشمرد.
نوربخش، ارتقای کیفیت درمان و بهینه کردن درمان مردم از مراکز درمانی، مدیریت مصارف و کاهش هزینه‌ها در موارد غیرضروری و نهایتا کاهش اتلاف زمانی بیمار، پزشک و کارکنان را 3 هدف عمده این طرح عنوان کرد.

 

تولید نسخه الکترونیک هیچگونه محدودیتی برای پزشکان ایجاد نمی‌کند

وی گفت: تولید نسخه الکترونیک هیچگونه محدودیتی برای پزشکان ایجاد نمی‌کند و هدف از انجام اینکار، صرفا جلوگیری از اتلاف بی جهت و بی مورد منابع و نظم دادن به نسخ و پیشگیری از خطاها است.
وی اظهار امیدواری کرد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مهمترین بخش تولید درمان در کشور است نیز وارد این پروژه شود و سایر بیمه ها بخصوص بیمه سلامت، نیروهای مسلح و کمیته امداد هم این پروژه را به کار گیرند.

نوربخش توسعه سامانه نسخه الکترونیک را یک تکلیف قانونی بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه دانست و گفت: سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در این مسیر نیز با توجه به تکلیف قانونی بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری، 130 میلیون نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم این سازمان صادر شده و حذف دفترچه در تمامی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به طور کامل به اجرا درآمده است، تصریح کرد: چنانچه پروژه حذف دفترچه تا پایان سال جاری در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز اجرایی شود، در سال آینده این پروژه از حالت اختیاری خارج خواهد شد و این سازمان تنها با مراکز و پزشکانی طرف قرارداد خواهد بود که نسخه الکترونیک داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجرای طرح نسخ الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی به صورت عملی از سال گذشته در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد و فاز دوم آن نیز حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی طرف قرار داد بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">