ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات حضور ایران در اجلاس WSIS+10

| جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

ایران در چهارمین اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی که قرار است هفته آینده با حضور وزیران مخابرات و مقام های عالی کشورهای عضو اتحادیه جهانی ارتباطات برگزار شود ، شرکت می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اتحادیه جهانی ارتباطات این اجلاس در روزهای 10 تا 13 ژوئن (20 الی 23 خرداد) در مقر این اتحادیه در ژنو سوییس برگزار خواهد شد.

این درحالی است که حضور ایران در سال های گذشته پس از اجلاس سران جهانی جامعه اطلاعات محدود شده بود.

طبق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، اجلاس چهارم سران جامعه اطلاعاتی 2014 با هدف جمع بندی گزارش های کشوری درحوزه جامعه اطلاعات و نهایی کردن نتایج شش دوره مذاکرات طرف های ذینفع با حضور وزاری ارتباطات کشورهای عضو برگزار می شود.

قرار است دراجلاس چهارم دستاوردهای کشورهای عضو و اقدامات آنها برای نیل به اهداف دهگانه تعریف شده این جامعه ارائه شود. همچنین مروری بر فعالیت های یک دهه گذشته این جامعه پس از تاسیس در سال 2003 از دیگر برنامه های اعلام شده اجلاس چهارم است.

ایران قرار است در این اجلاس دو کارگاه با عناوین «آینده جامعه اطلاعات پس از 2015: فرصت ها و چالش ها» و «فرصت های سرمایه گذاری در بخش ICT ایران» برگزار کند.

علاوه براین احتمالا پانل دستاوردهای ایران در جامعه اطلاعات نیز در این اجلاس ارائه می شود.

کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس جامعه اطلاعاتی، روز یکشنبه ۴ خرداد ماه با حضور اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده بود.

نخستین اجلاس سران جامعه اطلاعاتی یا WSIS با همکاری سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۳ میلادی در ژنو سوئیس و پس از آن در ۲۰۰۵ میلادی در تونس برگزار شد. در این نشست های بین المللی، دولت ها و رهبران جهان تعهد خود را نسبت به حرکت به سمت ایجاد یک جامعه اطلاعاتی برای همگان اعلام داشتند به طوری که در آن همه بتوانند اطلاعات و دانش را خلق کنند، به آن دسترسی داشته باشند و آن را به کار گرفته و به اشتراک گذارند.

در پایان این اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی که بعداً WSIS نام گرفت، کشورهای شرکت کننده در مورد مجموعه ای از تعهدات و فعالیت ها پیرامون تأسیس و توسعه مراکز مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT توافق کردند. علاوه بر این همه دولت ها باید تا سال 2015 میلادی به آن ها دست یابند، 11 خط عمل نیز تعیین و در راستای تحقق اهداف 10 گانه به تصویب رسید. که روح کلی این اهداف و نقشه راه در مورد افزایش ظرفیت ها و توانمندی کشورها برای دسترسی به اطلاعات و ارتباطات قوی تر در سایه این اطلاعات است.

از آن پس تاکنون سالانه اجلاسی به میزبانی اتحادیه بین المللی مخابرات و همکاری برخی دیگر از سازمان های بین المللی به منظور پیگیری مصوبات آن دو اجلاس برگزار شده است.

اجلاس بعدی سران دربارهٔ جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

  • ۹۳/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">