ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

براساس دستور العمل ارائه شده در خصوص شاخص‌های ارزیابی سکوهای اقتصاد دیجیتال، سکوهایی که بتوانندامتیازی بیش از ۶۵ درصد شاخص‌های تعیین شده را کسب کنند مشمول کلیه حمایت‌های تعیین شده خواهند شد.
به گزارش تسنیم، باتوجه به موضوع بند2ماده1مصوبه هیات وزیران با موضوع حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که دهم آبان ماه به تصویب رسید، سکوهای اقتصاد دیجیتال فراخوان خواهند شد. براین اساس شاخص‌های رتبه‌بندی سکوها اعلام شده است.

برای سکوهای کاربر محور چهار دسته‌بندی تعیین شده که شامل سکوی تجارت اجتماعی، سکوی خدمات ارتباطی و پیام‌رسانی، سکوی اشتراک محتوای چند رسانه‌ایو سکوهای ارائه کننده کالا، خدمات و محتوا می‌شود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، مواردی نظیر پرکردن فرم‌ها به صورت دستنویس یا خارج از فرمت خواسته شده، عدم تکمیل خود ارزیابی، عدم ارایه اسناد الزام‌آور، متقاضیانی که به صورت مشارکت در فراخوان شرکت می‌کنند باید مدارک خود را به صورت ترکیبی (یکجا) ارایه نمایند و از ارسال مدارک جداگانه برای هر یک از اعضاء جدا خودداری نمایند، ارسال مستندات به صورت پراکنده و یاعدم رعایت ترتیب و روش نامگذاری اشاره شده در این سند، ارسال مدارک بدون ارایه مستندات لازم وذکر شده در این سند، عدم تکمیل جداول پیوست این سند و ارایه مستندات به صورت ناخواناومخدوش شامل موارد عدم پذیرش سکوها خواهد شد.

گفتنی است که شاخص‌های ارزیابی سکو برای کاربران و کسب و کارها، پذیرش عمومی سکو برای کاربران(40%)، عمومی سکو برای کسب و کارها(30%) و قابلیت‌های نرم افزاری و فنی(30%) تعیین شده است. همچنین شاخص‌های پذیرش عمومی سکو برای کاربران و کسب و کارها شامل میزان رضایت کاربران(30%) و تعداد کاربران فعال ماهانه(70%) تعیین شده است.

شاخص‌های دیگری مانند تعداد کسب و کارهای ثبت نام و احراز هویت شده(30%)، تعداد فروش کالا و خدمات در یک سال گذشته(40%) و تعداد کانال‌های عمومی عرضه کالا، محتوا و خدمات(30%) برای پذیرش عمومی سکوها در نظر گرفته شده است. همچنین دو شاخص کلی قابلیت‌های ارتباطات اجتماعی و قابلیت‌های بازارگاه اجتماعی در خصوص شاخص‌های قابلیت‌های نرم افزاری تعیین شده است.

لازم به ذکر است که سکوهای مشمول با سطح امتیاز 65 درصد و بالاتر از کلیه حمایت‌های آیین‌نامه برخوردار خواهند شد. سکوهای مسمول با سطح امتیاز بین 50 تا 65 درصد صرفا بخشی از حمایت‌های مندرج در بندهای 3،6،7،8 و متناسب با آیین‌نامه‌های اجرایی آنها برخوردار خواهند شد.

امتیاز شارکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع فراخوان مطابق تبصره 1 ماده 5 آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با ضریب 1.2 اعمال خواهد شد.متقاضیان می‌بایست کلیه مدارک، مستندات و فرم‌های تکمیل شده خود را حداکثر تا تاریخ پنجم آذر ماه به آدرس رایانامه platform@ict.gov.ir ارسال کنند.

متن کامل جزئیات شاخص‌های تعیین شده 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">