ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نوید انصاری - محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته به واسطه اظهاراتی در خصوص افزایش میزان سرعت اینترنت از آغاز به کار دولت یازدهم، مورد توجه رسانه‌های مختلف حوزه ICT قرار گرفت.

وی این اظهارات را بارها و در گفت و گو با رسانه‌های مختلف از سفر استانی گرفته تا بازدید از نمایشگاه مطبوعات تکرار کرد. از جمله این که وزیر ارتباطات گفته، «پهنای باند داخل کشور در دو سال اخیر نسبت به کل سال‌های قبل ۴ برابر شده است.»

البته قضاوت در خصوص 4 برابر شدن سرعت اینترنت در 2 سال گذشته با کاربران و مصرف‌کنندگان اینترنت است. اما نکته مهمی که ایشان هفته‌گذشته مطرح کرده و به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد، این وعده بود که تا یک ماه و نیم آینده ضریب پهنای باند اینترنت در کشور از 2 هزار گیگابایت بر ثانیه فعلی به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به عبارت دیگر تا پایان آذرماه سال جاری و آنگونه که ذکر شد سرعت اینترنت کشور با دو برابر رشد شاهد جهشی صد در صدی خواهد بود که علی‌القاعده، این میزان تغییر به حدی نیست که از سوی مصرف‌کنندگان نامحسوس انگاشته شود.

از این رو به اعتقاد نگارنده، مسوولان وزارت ارتباطات باید تدابیر برگزاری یک مراسم و جشن را در دستور کار داشته باشند. به هر حال زمانیکه هر چند وقت، یک موتور جست‌وجو با تغییراتی کوچک مورد افتتاح قرار گرفته و مراسمی هم برای آن برگزار می‌شود، جهش صد در صدی پهنای باند اینترنت، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

از این رو به وزارت ارتباطات پیشنهاد می‌شود، از کنار این دستاورد عبور نکرده و از هم‌اکنون برای برگزاری مراسمی در این خصوص اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم را به عمل آورند.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">