ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلوی سامانه روابط کار را بگیرید

| يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است که راه اندازی سامانه جامع کار و الزام کارفرمایان و کارگران به ثبت نام در آن عملا وضع بروکراسی جدید است و مانعی بر سر راه اشتغال و فضای کسب‌وکار خواهد بود. سلاح ورزی از دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری خواست تا هر چه سریعتر جلوی این اقدام را بگیرند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به راه اندازی سامانه جامع روابط کار از سوی دولت واکنش نشان داد و از آن به عنوان مانعی جدید سد راه کسب و کار یاد کرد.

حسین سلاح‌ورزی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اعلام کرد: درحالی‌که فضا و محیط کسب‌وکار در ایران نامناسب است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، هزینه و مقررات جدیدی بر سر راه فعالیت تولیدکنندگان وضع کرده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی ایران گفت: راه‌اندازی این سامانه یک اتفاق جدید است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آن مقررات دست و پاگیر جدیدی را در حوزه روابط کار وضع کرده است.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی نه تنها ایجاد مشاغل جدید سخت و دشوار است بلکه حفظ، استمرار و پایداری مشاغل موجود هم با ابهام و سختی زیادی مواجه است اما متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون توجه به این شرایط، اقدام به ایجاد سامانه عریض و طویل روابط کار کرده است. وزارتخانه همه کارفرمایان و مدیران مجموعه تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را مجبور کرده تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان و با پرداخت مبلغی، جزئیات قرارداد کارکنان خود را ثبت کنند.

قائم مقام شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در مخالفت با این سامانه تاکید کرد: کارفرمایان به دلیل شرایطی که خارج از اختیار واحدهای تولیدی ایجاد شده و همچنین به دلیل افزایش هزینه های تولید، در پرداخت حقوق و دستمزد نیز با مشکل مواجه اند. راه اندازی سامانه جامع روابط کار در چنین شرایطی به غیر از افزایش بدبینی و نارضایتی تولیدکنندگان از دولت ثمره‌ای به همراه نخواهد داشت.

سلاح ورزی از دولت خواست تا این رویه را متوقف سازد. او گفت: بایستی دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری به این موضوع ورود کنند، جلوی این کار را بگیرند و اجازه وضع چنین مقررات و اقدامی را ندهند. دولت باید وضع بروکراسی و ایجاد موانع جدید بر سر راه اشتغال‌زایی و تولید را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، احمد مشیریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که از امروز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار آغاز می‌شود. به‌گفته این مقام دولتی ثبت‌نام در این سامانه برای کارگران و کارفرمایان اجباری است. بر این اساس کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان و تشکیل پرونده، می‌توانند وارد این سامانه شوند. پس از استان تهران، ثبت‌نام از کارگران در استان‌های البرز، سمنان، قزوین و اردبیل و پس از آن، در سراسر کشور انجام خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">