ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حفره جدید ویندوز را سریعتر اصلاح کنید

| سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی- آسیب پذیری جدید کشف شده در سیستم عامل ویندوز، همانطور که انتظار می رفت، مشکلات امنیتی فراوانی را برای کاربران اینترنت و شبکه های سازمانی ایجاد کرد
طبق پیش بینی کارشناسان امنیتی، آسیب پذیری جدید ویندوز که در ماه جاری میلادی کشف شد موجب آلودگی تعداد زیادی از کاربران اینترنت شده است.

هرچند این نقص امنیتی مهم با عنوان MS08-67،‌توسط مایکروسافت ترمیم شده، ‌اما بسیاری از کاربران ویندوز و مدیران شبکه هنوز نسبت به دانلود فایل ترمیمی و اصلاح این حفره امنیتی اقدام نکرده اند.

بنا بر گزارش Panda Security، لابراتوارهای امنیتی این شرکت موفق به کشف یک کرم رایانه ای جدید با عنوان Conficker.A شده است که تنها سیستم های دارای آسیب پذیری MS08-67 را آلوده می کند. میزان شیوع و سرعت انتشار این کد مخرب نشان می دهد که درصد زیادی از کاربران اینترنت، از وجود این آسیب پذیری مهم بی اطلاع و یا نسبت به رفع آن بی توجه هستند.

Conficker.A، به محض نفوذ در سیستم، یک ضدویروس جعلی به نام Adware/Antivirus 2009 را در آن دانلود کرده و مشکلات فراوانی را برای کاربر ایجاد خواهد کرد.

همچنین این کرم اینترنتی، با استفاده از دسترسی به حجم عظیمی از آدرس های IP، به جستجوی رایانه هایی می پردازد که پورت شماره 445 آن ها باز است. باز بودن این پورت که متعلق به سرویس RPC می باشد،‌ نشانه ای از وجود آسیب پذیری MS08-67 محسوب می شود.

پاندا به کاربران اینترنت و نیز مدیران شبکه های محلی، توصیه کرده است که به منظور عدم آلودگی به این کد مخرب، سیستم های عامل خودرا به روز کنند.این کاربران می توانند برای اطمینان از عدم آلودگی رایانه های خود به پایگاه اینترنتی www.activescan.com مراجعه فرمایند.
منبع خبر: Panda Security Press Room

منبع خارجی خبر: http://forums.cnet.com/5208-6132_102-0.html?forumID=32&threadID=318132&messageID=2916939

  • ۸۷/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">