ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حقوق ورودی پوز به 30 درصد افزایش یافت

| شنبه, ۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

ماهنامه الکترونیکی راه راست - تا چند ماه پیش از این، حقوق ورودی دستگاه پوز به کشور ایران (آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی) 4 درصد بود. مدتی است گمرک ایران بنای 30 درصد حقوق ورودی را گذارده و ظاهرا قرار است که با استناد به آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی آنرا عملی ساخته و طفل نوپای پول الکترونیک را زمین‌گیر نمایند.
گمرک محترم ایران به مواردی استناد می‌نماید که شاید حق داشته باشد، شاید حق نداشته باشد. در هر صورت مدت زیادی بود که حقوق ورودی دستگاه پوز 4 درصد محاسبه شده و شرکت‌های پی.اس.پی با لحاظ نموده قیمت تمام شده به محاسبه پرداخته و نقطه سر به سر و توجیه اصولی طرح‌های پی.اس.پی را رقم می‌زدند. بعضی از شرکت‌ها وام‌های چندین میلیارد تومانی از بانک‌ها تقاضا کرده و امید داشتند که بعد از 3 سال به سود آوری برسند.
با توجه به اینکه هزینه تامین و نگهداری دستگاه پوز، بیش از 80 درصد از هزینه شرکت پی.اس.پی است؛ اضافه شدن 26 درصد به حقوق ورودی کالا در گمرک ایران به معنی اضافه شدن حدود 21 درصد به کل هزینه پروژه است!؟ اینجا است که باید گفت: "مرا به خیر تو امید نیست . . .". شرکت‌های پی.اس.پی امید داشتند که وام بلاعوض یا قرض‌الحسنه دریافت کنند، اما از این دو، خبری نشد که نشد،،، بدتر از قبل هم شد!؟

  • ۸۴/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">