ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت دولت از صادرکنندگان نرم‌افزار

| يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رییس اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار گفت: طرح جهش صادرات نرم‌افزار که اسفندماه سال گذشته تهیه شده بود، به بسته‌ی حمایتی صادرکنندگان نرم‌افزار تبدیل شد که براساس آن شرکت‌های صادرکننده‌ی نرم‌افزار تحت حمایت دولت قرار می‌گیرند.
محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، اظهار داشت: سازمان توسعه‌ی تجارت ایران‌، با همکاری اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار، طرح جهش صادرات نرم‌افزار را به بسته‌ی حمایتی صادرکنندگان نرم‌افزار تبدیل کرد که‌ استانداردسازی نرم‌افزارهای تولیدی جهت صادرات، کمک به شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌های اعزامی‌ بازاریابی و کمک به شرکت‌ها جهت خرید نرم‌افزارهای اورجینال از مواردی است که در این طرح عنوان شده است.
وی ایجاد مراکز کنترل و تضمین کیفیت نرم‌افزارهای تولیدی در ایران و تاسیس پایانه‌های صادراتی نرم‌افزار در خارج از کشور، ازجمله کشورهای کانادا، آفریقای جنوبی، ازبکستان و افغانستان را از دیگر موارد مطرح شده در این طرح ذکر کرد و اظهار داشت: طبق اعلام قرار بود به واسطه‌ی این طرح، 15 میلیون دلار صادرات در سال 84، در پایان سال 85، به 35 میلیون دلار برسد.
او با بیان این که برای این طرح با سازمان توسعه‌ی تجارت همکاری داشتیم و بعد از آ‌ماده شدن آن را به سازمان توسعه‌ی تجارت ارجاع دادیم، گفت: قرار شد سازمان توسعه‌ی تجارت به صورت پایلوت و در راستای سیاست‌هایش جهت همکاری با شرکت‌های صادرکننده، کمک به شرکت‌ها را از حالت مستقیم به غیرمستقیم تبدیل کند، زیرا مفاد جهش صادرات نرم‌افزار نیز حمایت غیرمستقیم از صادرات است که از آن به عنوان بسته‌ی حمایتی صادرکنندگان نرم‌افزار نام برده می‌شود.
وی گفت: با توجه به مذاکراتی که با ریاست سازمان توسعه‌ی تجارت داشتیم و بنا بر اعلام وی، مقرر شد تا این بسته‌ی حمایتی به استحضار وزیر بازرگانی رسیده و در شورای عالی توسعه‌ی صادرات غیرنفتی هم مطرح شود.
نایب رییس اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار، در پایان افزود: بعد از تایید وزیر، شرکت‌هایی که در امر صادرات نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، مورد حمایت سازمان توسعه‌ی تجارت ایران قرار خواهند گرفت.

  • ۸۵/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">