ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هکرها اپراتورهای مخابراتی اوکراین را هدف قراردادند.     
به گزارش سایبربان؛ سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین گزارش داد هکرها اپراتورهای مخابراتی و ارائه‌دهندگان خدمات این کشور را هدف قرار داده‌اند. 

تیم دولتی واکنش اضطراری رایانه‌ای اوکراین (CERT-UA) اعلام کرد گروهی از هکرها با شناسه یو‌ای‌سی -0113 (UAC-0113) اقدام به ارسال ایمیل‌های فیشینگ با موضوع «کمک حقوقی رایگان» نموده‌اند. 

ایمیل‌ها از یک آدرس ایمیل احتمالاً هک شده در دامنه gov.ua که مختص نهادهای دولتی اوکراین است، ارسال‌شده‌اند. 

پیام‌ها حاوی پیوست «الگوریتم اقدامات اعضای خانواده سرباز مفقودالاثر LegalAid.rar» هستند. آرشیو rar مورداشاره حاوی سند «Algorithm_LegalAid.xlsm» است که باز شدن آن درنهایت منجر به دانلود و اجرای بدافزار می‌شود.

کارشناسان با استناد به آدرس دریافت‌کنندگان ایمیل، هدف این حمله را اپراتورها و ارائه‌دهندگان مخابراتی در اوکراین می‌دانند. 

پیش‌ازاین تیم واکنش به رخدادهای رایانه‌ای اوکراین از یک کمپین فیشینگ خبر داده بود که در قالب آن هکرها اقدام به انتشار ایمیل‌های مخرب به رسانه‌های اوکراین، ایستگاه‌های رادیویی، روزنامه‌ها و آژانس‌های خبری کرده بودند. 

  • ۰۱/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">