ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری به شرکت گاز تکذیب شد

| چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که هیچ حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران نشده است.

به گزارش دانشجو، محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران هر نوع حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران را شایعه و کذب دانست و گفت: هیچ حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران نشده است.

وی افزود: شبکه گازرسانی کشور در آمادگی کامل برای گازرسانی در فصل سرما بوده و تمامی تأسیسات شرکت ملی گاز ایران در اقصی نقاط کشور در مدار بهره برداری است و هم اکنون گاز با کیفیت و فشار مناسب در دسترس مردم عزیزمان قرار دارد.

 

تکذیب مصاحبه درباره حمله سایبری
در همین رابطه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: هیچ حمله سایبری به شرکت ملی گاز انجام نشده و بنده نیز مصاحبه ای در این باره نداشته ام.
شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به انتشار اخباری به نقل از وی در برخی از سایت ها مبنی بر حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران، گفت: از اساس چنین اتفاقی نیفتاد و چنین حمله ای به شرکت ملی گاز ایران انجام نشده است.

وی در همین راستا افزود: اگر چنین اتفاقی افتاده بود و بخشی از گاز کشور از مدار خارج می شد، گاز مناطقی از کشور قطع می شد که تاکنون گزارشی درباره قطعی گاز منتشر نشده و وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بنده با هیچ سایت و خبرگزاری درباره حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران مصاحبه نکرده ام و مصاحبه ای که به نقل از بنده منتشر شده را تکذیب می کنم و اصلا چنین حمله‌ای هم صورت نگرفته است.

به گزارش تسنیم، اخیرا مصاحبه به نقل از نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتشر شده که در آن به حمله سایبری به شرکت ملی گاز ایران و خارج شدن بخشی از گاز کشور از مدار اشاره شده است.

 

شایعه حمله سایبری شیطنت رسانه‌‌ای بود

سرپرست مدیریت دیسپچینگ ملی گاز با رد خبر حمله سایبری به تاسیسات شرکت ملی گاز، از آمادگی کامل این شرکت برای گازرسانی به بخش‌های مختلف در فصل سرما خبر داد.
خبرگزاری میزان - محمد رضا جولایی در گفت‌وگوی تلویزیونی با رد خبر حمله سایبری به تاسیسات شرکت ملی گاز ایران، آن را شیطنت رسانه‌های خارجی اعلام کرد و گفت: ما چنین موردی در شرکت ملی گاز در چند وقت اخیر نداشتیم و این خبر تکذیب می‌شود.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ ملی گاز آمادگی شبکه گازرسانی در فصل سرما برای خدمت رسانی به مردم را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه تمام تجهیزات ما در پالایشگاه‌ها در حداکثر مقدار ظرفیتی قرار دارد آمادگی کامل در شبکه برای تامین گاز کشور هم در بخش خانگی هم تجاری و هم صنعتی ایجاد شده است و خوشبختانه مشکل خاصی نداریم.
به گفته وی حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولیدی در کشور به طور کامل در مصارف خانگی، تجاری، صنایع و صادراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق مدیریت دیسپچینگ و اتاق کنترلی که در تهران و اصفهان وجود دارد هم تاسیسات و  هم تجهیزات را به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌شوند.

وی درباره اورهال پالایشگاه‌ها گفت: در ۷ ماه‌های ابتدایی سال برای ۱۸ پالایشگاه اورهال را انجام دادیم و همه‌ این پالایشگاه‌ها در مدار تولید هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">