ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از کارمندان سابق «آمازون وب سرویسز» به اتهام هک بانک «کاپیتال وان» و سرقت میلیون ها داده ها مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینسایدر، «پیاژه. ای تامسون» در ۱۷ جولای به جرم کلاهبرداری ، ۵ فقره دسترسی غیرمجاز به رایانه های محافظت شده و خسارت به رایانه های محافظت شده مجرم شناخته شد.

طبق اطلاعات موجود این کارمند سابق آمازون به جرم هک کپیتال وان و سرقت داده های بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از جمله شماره تامین اجتماعی آنها محکوم شده است.

نیک براون یک وکیل آمریکایی در این باره می گوید: این فرد با سواستفاده از اشتباهات دیگران برای نفع شخصی به سرقت داده های ارزشمند اقدام کرد.

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تامسون که تحت نام Erratic فعالیت می کرد، نرم افزاری توسعه داد تا به داده های ذخیره شده مشتریان در سرورهای آمازون دست یابد. یکی از مشتریان آمازون نیز بانک کپیتال وان بود. در کنار این موارد تامسون با استفاده از سرور خود رمزارز استخراج کرده بود. این نقض قانون در مارس ۲۰۱۹ میلادی اتفاق افتاد و در جولای همان سال اف بی آی وی را دستگیر کرد.

تامسون داده های حساس مشتریان از جمله شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد ، آدرس و داده های دیگر را سرقت کرده است. او اطلاعات درباره هک را در پلتفرم گیت هاب پست کرد. یکی از کاربران این پلتفرم عملیات مذکور را به کپیتال وان گزارش داد.

اندرو فریمن دستیار دادستان در این پرونده گفت: او می خواست به داده ها و پول دسترسی یابد و می خواست با انجام این کار خودنمایی کند.

در نتیجه این رویداد کپیتال وان ۸۰ میلیون دلار جریمه شد و یک شکایت دسته جمعی را با پرداخت غرامتی ۱۹۰ میلیون دلاری در ۲۲ آوریل سال جاری میلادی تسویه کرد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا تامسون ۵ سال زندانی می شود.

  • ۰۱/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">