ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر سایبری با سرقت ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی خبر داد.
 سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر سایبری که با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر عناوین مشابه، ۲ هزار و ۳۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بود، خبر داد.

سردار مفخمی گفت: با اعلام شکایت از سوی شهروند اراکی در خصوص برداشت غیرمجاز مبلغ ۷ میلیون ریال از حساب بانکی او بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او اظهار کرد: در مراحل اولیه تشکیل این پرونده و در تحقیقات از فرد مال باخته مشخص شد که او مدتی قبل از طریق یک کانال تلگرامی برنامه‌ای تحت عنوان همدم یاب را نصب کرده و برای فعال سازی این برنامه در قبال پرداخت مبلغی ناچیز به یک درگاه بانکی هدایت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که این فرد اطلاعات خود را در یک درگاه جعلی بانکی وارد کرده و فرد هکر با استفاده از این اطلاعات حساب، موفق به برداشت از حساب بانکی او شده است.

او با بیان آغاز تحقیقات پلیس در بررسی این موضوع تصریح کرد: در روند رسیدگی به این پرونده،اطلاعات و مدارکی دیگر از کلاهبرداری‌های انجام شده به این روش به دست آمد و سرانجام کارشناسان پلیس موفق شدند،این هکر سایبری را در شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر کنند.

سردار مفخمی اضافه کرد: در بازجویی‌های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، فرد دستگیر شده به سرقت ۲ هزار و ۳۰۰ اطلاعات حساب بانکی در سطح کشور با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر موارد مشابه اعتراف کرد.

او تاکید کرد: تحقیقات تخصصی پلیس در این پرونده ادامه دارد و کاربران فضای مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند چرا که کلاهبرداران سایبری با معرفی و تبلیغ این نرم افزار‌های فریبنده، آنان را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت توجه و اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک وب ‌سایت اینترنتی گفت: لازم است کاربران از استفاده از برنامه‌هایی که با عناوینی، چون فروش شارژ ارزان ‌قیمت،فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، ماهواره جیبی، همدم یاب و از این دست سایت ها و برنامه ها خودداری کرده و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک،موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

  • ۹۹/۰۳/۰۲

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">