ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واعظی: مخالفان دولت کانال‌های تلگرامی را خریده‌اند

| سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات با تایید زمان اعلامی اجرای رجیستری از سوی ستاد مبارزه با کالا و قاچاق ارز گفت: احیای طرح رجیستری موبایل را از تیر ماه کلید خواهیم زد.

به گزارش فارس، محمود واعظی در حاشیه همایش برق‌،‌ الکترونیک و کامپیوتر در جمع خبرنگاران با تایید زمان اعلامی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اجرای طرح رجیستری اظهار داشت: در کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و کار علمی مشترک با چند وزارتخانه موضوع مقابله با قاچاق گوشی بررسی و برای آن برنامه زمانبندی تهیه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر مردم از گوشی‌ها استفاده نمی‌کردند اجرای رجیستری کار بسیار آسانی بود اما 100 میلیون گوشی در حال استفاده توسط مردم است و از این رو باید مکانیزمی اتخاذ می‌کردیم که مردم به زحمت نیفتند.

وی ادامه داد: درنهایت پروژه‌ای تعریف شد که به ما گفته‌اند نتیجه پروژه تا تیر ماه جواب می‌دهد و بر این اساس در سال گذشته اعلام کردم طبق زمانبندی رجیستری را در تیر ماه کلید خواهیم زد.

 

وارد فاز سوم فیلترینگ هوشمند می‌شویم 

واعظی در پاسخ به انتقاد برخی کاندیداهای ریاست جمهوری از دولت فعلی گفت: در این دوره از انتخابات شاهد روالی هستیم که کاندیداها به جای ارائه برنامه‌های خود دولت فعلی را تخریب می‌کنند این در حالی است که در پاسخ به برخی کاندیداها که اکنون از دولت انتقاد می‌کنند باید پرسید که آیا مردم امروز می‌توانند از خدمات شهرداری‌ به خوبی استفاده کنند یا برخی کاندیداهای دیگر که درباره مبارزه با فساد منتقد دولت هستند باید پرسید که چرا در زمانی که سال‌ها در قوه قضاییه و دادستانی مسئولیت داشته‌اند با فساد مبارزه نکردند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به افرادی که فضای مجازی را تهدید می‌دانند گفت: فضای مجازی در کنار فرصت‌های بی‌نظیری که در اختیار می‌گذارد تهدیدهایی نیز دارد که برای مقابله با مسائل غیراخلاقی و امنیتی فیلترینگ هوشمند را سرمایه‌گذاری کردیم و تاکنون این طرح تا دو فاز پیش رفته و وارد فاز سوم خواهیم شد.

وی ادامه داد: اما همان کسانی که تهدید می‌کنند و هر روز می‌گویند فضای مجازی را باید ببندید بیشترین استفاده را دارند و امروز کانال‌ها و شبکه‌های دارای کاربر زیاد را در آستانه انتخابات خریداری کرده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">