ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمات همراه‌اول به منابع طبیعی کشور

| يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

رویکرد شرکت‌های بزرگ در نحوه تعامل با طبیعت و مسوولیت اجتماعی آنها در قبال این مساله مهم، نه تنها خود به تنهایی خدمتی بزرگ به این بخش محسوب می‌شود بلکه به عنوان عاملی مهم جهت الگوبرداری سایر فعالان تجاری نیز به شمار می‌رود.
یکی از گام‌های نخستین همراه‌اول در حمایت از منابع طبیعی کشور به هشتم اسفند سال 92 باز می‌گردد یعنی زمانیکه بزرگترین اپراتور کشور کمپین «همراه طبیعت» را در دستور کار خود گذاشت و بر اساس این طرح، همراه اولی‌ها این امکان را یافتند تا با فعال‌سازی «عدم چاپ قبض» و «خرید شارژ الکترونیکی» برای رسیدن به هوایی پاک و آسمانی فیروزه‌ای همراه طبیعت شوند.
اهمیت و وسعت این اقدام همراه‌اول به حدی بود که با انجام یک محاسبه مشخص شد با حذف ارسال قبوض کاغذی نزدیک به 20 میلیون مشترک سیم‌کارت دائمی این اپراتور سالانه بالغ بر 14 هزار درخت قطع نمی شوند. از سوی دیگر برای تولید هر تن کاغذ باید 24 اصله درخت قطع شود که هر درخت به طور متوسط قادر است سالانه 6 کیلوگرم دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل کند.
همراه‌اول در ادامه محاسبات خود اعلام کرده بود هر قبض دوره‌ای این اپراتور 2 گرم و مجموع وزن قبض و پاکت 10 گرم است.
این اقدام اپراتور اول اما با استقبال گسترده فعالان محیط زیست، مردم و مشترکان این اپراتور مواجه شد.
اما این تنها گام همراه اول برای حمایت از منابع طبیعی کشور نبود. یکسال بعد یعنی در هجدهم اسفندماه سال 95 و به پاس اقدام مثبت اپراتور اول، طی مراسمی با حضور مدیران همراه اول و مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به پاس همراهی با طبیعت و عدم صدور قبوض کاغذی، از قطعه مشترکان همراه اول در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران رونمایی شد.
این تعامل و رویکرد نسبت به منابع طبیعی کشور در راستای مسوولیت اجتماعی همراه‌اول، اما در سال‌های بعد تبدیل به یک همکاری مستمر شد و در دوره مدیریت جدید این اپراتور با قدرت ادامه یافت.
به همین جهت در بیست و یکم اسفندماه سال 97 و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، همراه اول با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از باغ گیاه‌شناسی ملی حمایت کرد.
شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد، «همراه اول» در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با هدف حمایت از محیط زیست، اقدام به اجرای کمپین حذف قبوض کاغذی خود کرده و در این راه کمک شایانی به نگهداری درختان و حفظ گونه‌های گیاهی کرده است. علاوه بر این، از دو سال گذشته در راستای حفظ و حراست هر چه بیشتر از محیط زیست در قالب یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش، وارد تفاهمی با موسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور شد.
این تفاهم‌نامه با حضور شاهین آرپناهی؛ مدیرکل ارتباطات همراه اول در محل باغ گیاه‌شناسی ملی برای سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شد.
وی درباره مفاد مطرح در این تفاهم‌نامه اظهار کرد: موسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور متعهد به حفظ، نگهداری و کاشت گونه‌های گیاهی در محل قطعه همراه اول به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع و مزین به لوگوی همراه اول می‌شود.
مدیر کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ادامه داد: همچنین این موسسه متعهد به کاشت و نگهداری حداقل ۵۰۰ گونه گیاهی انحصاری و در معرض خطر در محل باغ گیاه‌شناسی ملی ایران می‌شود.
آرپناهی همچنین با اشاره به حمایت از باغ‌های گیاه‌شناسی کاشان و نوشهر به صورت توامان، عنوان کرد: این موسسه متعهد می‌شود قطعه‌ای جدید در باغ جدیدالتاسیس گیاه‌شناسی ملی نوشهر جهت نمایش عموم به شرکت همراه اول اختصاص دهد. همچنین براساس این تفاهم‌نامه، شرکت همراه اول به عنوان حامی بانک ژن گیاهی که بزرگترین محل نگهداری بروز گیاهان در حال انقراض در سراسر کشور است، معرفی شد و به عبارت دیگر این بانک ژن مورد حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">