ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خرج ۱۰ میلیون دلاری ترامپ روی دست فیس‌بوک

| سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

کمک مالی فیس‌بوک در حالی صورت می‌گیرد که این غول رسانه‌های اجتماعی به خاطر انتشار پست‌‌های جنجال برانگیز ترامپ با عنوان «غارت کنید، شلیک می‌کنیم» با انتقادات شدید مردم مواجه شد.

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیس‌بوک ۱۰ میلیون دلار برای مبارزه با نژادپرستی اهدا کرد. 

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار برای مبارزه با نژاد پرستی اختصاص داده و مشاوران حقوق مدنی این شرکت در حال شناسایی سازمان‌هایی محلی و ملی هستند تا این مبلغ را به این منظور در اختیار آن‌ها قرار دهند.

کمک مالی فیس‌بوک در حالی صورت می‌گیرد که این غول رسانه‌های اجتماعی به خاطر انتشار پست‌‌های جنجال برانگیز ترامپ با عنوان «غارت کنید، شلیک می‌کنیم» با انتقادات شدید مردم مواجه شد و حالا تصمیم گرفته  ۱۰ میلیون دلار برای مبارزه علیه نژادپرستی کمک کند.

این اعلامیه در حالی صورت می گیرد که فیس‌بوک همچنان با طوفان انتقادات نسبت به انتشار پست های آتش‌افروز دونالد ترامپ در رابطه با اعتراضات سراسری علیه وحشیگری پلیس، ناشی از قتل جورج فلوید، روبرو شده است.

دیروز یکشنبه، مارک زاکربرگ در تماسی تلفنی با ترامپ در مورد توئیت تهدید‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرد که تظاهرکنندگان در مینیاپولیس را با عبارت «غارت کنید، شلیک می‌کنیم» به اقدام نظامی از سوی ارتش تهدید کرده بود، عبارتی که در دهه ۶۰ میلادی توسط جدایی‌طلبان سفیدپوست نژادپرست استفاده می‌شد. حالا ترامپ همین عبارت را با همان بار مفهومی استفاده می‌کند و فیس‌بوک هم منتشر کننده این پست بوده و حالا که می‌بیند در حال از دست دادن آن طرف جریان است، می‌خواهد اشتباه استراتژیک خود را با کمکی ۱۰ میلیون دلاری جبران کند.

زاکربرگ در این تماس تلفنی برای ترامپ توضیح داده بود که انتشار پست‌های او چطور فیس‌بوک، غول رسانه‌های اجتماعی را در وضعیت و موقعیت دشواری قرار داده است.

فیس‌بوک اما اعلام کرده بود که این پست رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست‌ها و مقرراتش را نقض نکرده هرچند شخص زاکربرگ در پستی اعتراف کرد که این پست یک مرجع مشکل‌ساز تاریخی است.

حال مارک زاکربرگ طبق محاسبات خود به این نتیجه رسیده که برای جبران مافات و گرفتن زهر انتقادات شدید مردم باید ۱۰ میلیون دلار به عنوان و بهانه کمک برای مبارزه با نژادپرستی هزینه کند.

 

اعتراض کارمندان فیس‌‌بوک در پی همراهی زاکربرگ با ترامپ
کارمندان فیس بوک اعتراض نادری علیه واکنش مارک زاکربرگ به ترامپ ترتیب دادند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، کارمندان فیس‌بوک اعتراض نادری علیه واکنش مارک زاکربرگ به ترامپ ترتیب دادند. 

کارمندان این شبکه اجتماعی با استفاده از توئیتر ناامیدی خود درباره تصمیم رئیس هیات مدیره  فیس‌بوک برای حذف نکردن پست‌های دونالد ترامپ درباره اعتراضات اخیر مردم آمریکا را اعلام کرده‌اند.

 کارمندان این شرکت که از تعطیلات آخر هفته انتقادات گسترده‌ای را در شبکه اجتماعی توییتر شروع کردند، با برپایی یک حرکت مجازی و تغییر نمادین تصاویر پروفایل، مخالفت خود را تشدید کردند.

غول رسانه‌های اجتماعی پیش از این از طرف کارمندان خود با انتقاداتی روبرو شده بود که عمدتاً به دلیل رفتارهای سیاسی مارک زاکربرگ بود.

مخالفت داخلی به نقطه جوش تازه‌ای رسیده است زیرا عدم واکنش فیس بوک به توییت ترامپ با سیاست‌های این شبکه اجتماعی در تضاد است.

توئیتر به پیام ترامپ با مضمون «با شروع غارت، شلیک گلوله نیز آغاز می شود» برچسب هشدار افزوده بود، اما فیس بوک در این پیام هیچ تغییری ایجاد نکرد و همین موضوع منجر به اعتراض‌های فراوان کارمندان این شرکت به رفتار زاکربرگ شد.

  • ۹۹/۰۳/۱۳

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">