ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خرید نرم‌افزار و پهنای باند از بیمه معاف شد

| دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۱ نظر

بر اساس نامه ای از سوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به مدیر عامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی، خرید نرم افزار، پکیج نرم افزار آماده و همچنین خرید و اجاره پهنای باند جزو اقلام غیرمشمول کسر حق بیمه تلقی می شوند و بازرسان تامین اجتماعی از این پس موظفند هنگام بازرسی دفاتر قانونی ضمن اخذ مدارک، این اقلام را جزو اقلام غیرمشمول در نظر بگیرند.
فناوران- اتاق بازرگانی ایران چند وقتی است که موضوع معافیت بیمه ای خرید نرم افزار و پهنای باند را پیگیری می کند که گویا این مهم به نتیجه رسیده و بازرسان بیمه موظف به رعایت آن هنگام بازرسی ها شده اند.محمدرضا طلایی، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات در این خصوص به فناوران گفت: این بخشنامه برای تولیدکنندگان نرم افزار و افرادی که قرارداد نرم افزاری می بندند، بسیار حایز اهمیت است.وی افزود: براساس این بخشنامه خرید نرم افزار و نرم افزارهای آماده از بیمه معاف هستند. این نامه به اتاق ایران فرستاده شده و اتاق به تمام کمیسیون ها و تشکل های خود ارسال کرده است.
متن این نامه به شرح ذیل است:
با عنایت به نظارت و کنترل بر عملکرد انجام بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی  و در اجرای مفاد بخشنامه های مزبور و در جهت وحدت رویه در استخراج اقلام مشمول کسر حق بیمه مقرر می دارد: 
به رغم تفکیک اقلام مشمول و غیرمشمول کسر حق بیمه در پیوست بخشنامه 3/11 جدید درآمد مشاهده می شود، بازرسان دفاتر قانونی هنگام بازرسی دفاتر اشخاص حقوقی به رغم ارایه مدارک و مستندات از سوی کارفرما، اسنادی را که صرفا خرید قطعات (بدون ایجاد ارزش افزوده خدمات و انجام کار اضافه است) خرید خارجی، خرید لوازم، مصالح، تجهیزات، ابزارآلات، خرید تابلو برق، خرید ماشین آلات، خرید نرم افزار، پکیج نرم افزار آماده، پرداخت در وجه رستوران، خرید و اجاره پهنای باند را مشمول کسر حق بیمه تلقی کرده و این موضوع مشکلاتی را در فرایند مطالبات حق بیمه ایجاد می نماید؛ لذا موکدا تاکید می نماید  بازرسان هنگام بازرسی دفاتر قانونی باید ضمن اخذ مدارک کامل اینگونه اقلام را جزو اقلام غیر مشمول تلقی نموده  و در گزارش بازرسی در ردیف غیر شمول درج نمایند. 
2- در سرفصل ماشین آلات چنانچه خرید و نصب به صورت مجزا در سند هزینه یا قرارداد منعقده منفک گردیده باشد، حسب مورد منحصرا هزینه نصب مشمول ستون 5- 2 کاربرگ شماره 2 و خرید در ستون غیر مشمول طبقه بندی می گردد.
3- در مواردی که خرید قطعات همراه با کار اضافی در محل کارگاه ثابت انجام گرفته و کارگاه جزو کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدمات فنی مهندسی ثابت باشد، اینگونه قراردادها مشمول اعمال ضریب حق بیمه نبوده و باید طبق بخشنامه شماره 9/14 جدید درآمد درباره پ آنها عمل کرد.
با عنایت به مراتب مزبور و در راستای قانونمداری و افزایش سطح رضایتمندی کارفرمایان ضرورت دارد در زمان انجام بازرسی دفاتر قانونی حکم قانون و مقررات و بخشنامه مزبور رعایت گردد. 

نظرات  (۱)

  • علی ابراهیمی
  • سلام


    ممنون از اطلاع رسانی


    فقط اگه تو این اطلاع رسانیها اشاره به شماره بخشنامه و ... بشه خیلی عالیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">