ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بدو ورودش به انگلیس تصریح کرد که تصمیم دولت لندن برای مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه اینترنت پرسرعت، «خطر بزرگی» است.

ایرنا: مایک پمپئو این مطلب را به خبرنگاران گفت و افزود: ما اطمینان حاصل می‌کنیم، زمانی که اطلاعات آمریکا در شبکه منتقل می‌شود آن شبکه ایمن است.

وی با بیان این ادعا که هوآوی بخشی از دولت کمونیستی پکن و به سود منافع این کشور جاسوسی می‌کند افزود: ما تصمیم دولت انگلیس را در این زمینه ارزیابی خواهیم کرد.

شورای امنیت ملی انگلیس دیروز به رغم مخالفت واشنگتن با مشارکت محدود شرکت هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت کرد.

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده است و تنها مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.  

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است.

آمریکا در روزهای گذشته فشار زیادی را علیه دولت انگلیس اعمال کرده و با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم‌دست است، خواستار عدم همکاری لندن در این زمینه شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرده بود که چراغ سبز انگلیس اقتدار و حق حاکمیت این کشور را به خطر می‌اندازد. او اینک با ماموریت تغییر تصمیم دولت انگلیس در این رابطه وارد لندن شده است.

مقامات هوآوی هرگونه همکاری با دولت چین را رد کرده و تاکید دارد که این شرکت هرگز امنیت شبکه و اطلاعات کاربران را به خطر نمی‌اندازد.

  • ۹۸/۱۱/۱۱

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">