ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نرم افزارهای داخلی باید به گونه‌ای ارتقاء یابد تا توانایی پاسخگویی به نیازهای آموزشی را داشته باشد، گفت: نصب فیلترشکن اجازه ورود و دسترسی صفحاتی را می دهد که برای دانش آموزان بسیار مضر و مخرب است.
علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به نامه خود به وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات درخصوص مضرات استفاده دانش آموزان از فیلترشکن‌ها، عنوان کرد: فضای سالم آموزش و پرورش از مهمترین نکات برای تربیت دانش آموزان کشور بوده، در شرایطی که آموزش مجازی بخش قابل توجهی از آموزش و پرورش را شامل می‌شود، برای سلامت و پاکی این فضا نیز باید سخت مراقبت کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه شواهد حاکی از آن است که دقت و پالایش برای حفظ امنیت این فضا صورت نمی پذیرد و فیلتر کردن برخی نرم افزارها باعث شده که دانش آموزان فیلتر شکن نصب کنند.

وی تصریح کرد: نصب فیلتر شکن اجازه ورود و دسترسی به صفحاتی را می‌دهد که برای دانش آموزان بسیار مضر و مخرب است، متاسفانه تعداد دانش آموزانی که از این فیلتر شکن‌ها استفاده می کنند، رو به ازدیاد است که اعلام خطری جدی برای سلامت ذهن و روان آینده سازان کشور است. خطر این  فیلترشکن‌ها از خود نرم افزارهای غیر مجاز که فیلتر می شوند کمتر نیست.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات خواست با توجه به غیر حضوری شدن اجباری کلاسهای درس، مخصوصا در نیمه دوم سال به دلایلی مانند آلودگی هوا دستور دهند تا نرم افزارهای داخلی به گونه ای ارتقاء یابند که توانایی پاسخگویی به نیازهای آموزشی را فراهم کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">