ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشست تخصصی «نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری»، در دومین روز ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT)، با حضور سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل،  ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT) که از ۴ تا ۶ بهمن ۱۴۰۱، با حمایت ایرانسل در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، عصر امروز چهارشنبه 5 بهمن، با برگزاری نشست تخصصی «نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری»، به کار خود ادامه داد.

ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT)، توسط مرکز محاسبات و مشخصه‌های دستگاه‌ها و زیرسیستم‌های الکترومغناطیسی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مرکز سیستم‌های الکترومغناطیسی کاربردی دانشگاه تهران و پژوهشکده فناوری مخابرات و الکترومغناطیس کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود و عصر امروز در دومین روز این کنفرانس، نشست تخصصی نشست تخصصی نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری، با حضور دکتر محمد رضوی‌زاده سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس علی قهرمانی سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل، دکتر وحید شاه‌منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و مهندس بابک کاردل معاون شبکه رایتل در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، میزبان دانشجویان و پژوهشگران بود و به صورت زنده از پلتفرم اسکای روم پخش شد.

در این نشست تخصصی، سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل، با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۳۵۰ سایت نسل پنج تلفن‌همراه توسط ایرانسل گفت: هدف ما این است که ایرانسل به سراغ تکنولوژی‌های بالاتر برود، چرا که تمام دنیا در حال حاضر برای استفاده از فناوری‌های امواج میلیمتری پیشقدم شده‌اند. به همین دلیل از تیرماه امسال، اولین سایت 5G مجهز به فناوری موج میلیمتری را در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی کردیم. به کارگیری تکنولوژی‌های بالاتر با ظرفیت بالاتر که فراتر از رشد ترافیک سالانه کاربر روی اپراتور باشد، ما را ناگزیر به بهره‌گیری از آن می‌کند. چرا که این امر به طور مستقیم بر تجربه کاربر در استفاده از شبکه تأثیرگذار است.  با توجه به اینکه زیرساخت‌های فیبرنوری که برای فناوری موج میلیمتری یکی از مهمترین زیرساخت‌ها است، در حال حاضر این زیرساخت در کشور به طور کامل آماده نیست و مشکلاتی را برای ورود فناوری‌های جدید به وجود می‌آورد. ایرانسل آمادگی کامل دارد  تا علاوه بر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که تا کنون در حوزه فیبرنوری در شهرهای مختلف کشور انجام داده است، ظرفیت‌های بیشتری را به این پروژه اختصاص دهد تا در کنار تلاش‌های وزارت ارتباطات و نهادهای ذیربط، به توسعه هرچه بیشتر شبکه تلفن‌همراه مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی منجر شود.

این کنفرانس، با هدف گسترش دانش در زمینه فناوری نوظهور امواج میلی‌متری و تراهرتز، از طریق ایجاد بستری مناسب برای گردهمایی دانشمندان برجسته دانشگاهی، محققان و پژوهشگران به منظور تبادل و به اشتراک گذاشتن تجربیات آزمایشگاهی، صنعتی و نتایج پژوهشی و نیز تشویق و حمایت از پژوهشگران، برنامه‌ریزی شده است.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده 5G  در ایران، استفاده از فناوری موج میلیمتری را در راه‌اندازی سایت‌های جدید نسل پنج، در برنامه قرار داده و نخستین سایت نسل پنج با این فناوری در فرکانس ۲۸ گیگاهرتز، از تیرماه ۱۴۰۱، در ساختمان مرکزی ایرانسل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با استفاده از این فناوری، امکان پوشش شبکه در مراکز اداری، تجاری و فضاهای بسته، با سرعت بالاتر از قبل، فراهم خواهد شد.

ایرانسل که با بهره‌برداری از نخستین سایت تجاری نسل پنج ایران در اول مرداد ۱۳۹۹، فاز نخست پروژه توسعه فراگیر 5G در ایران را از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع کرده، هم‌اکنون با نصب و اجرای ۳۵۱ سایت نسل پنج در سراسر کشور، رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران است.

  • ۰۱/۱۱/۰۷

ایرانسل

نسل 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">