ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست هند برای حذف ۱۱۷۸ حساب توییتری

| دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

دولت هند از توئیتر خواسته ۱۱۷۸ حساب کاربری را به دلیل انتشار محتوای تحریک آمیز و اخبار جعلی مسدود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته دو منبع آگاه در وزارت فناوری هند، دولت این کشور از توئیتر خواسته ۱۱۷۸ حساب کاربری را مسدود کند که از سوی پاکستان پشتیبانی می‌شوند یا با جنبش جدایی طلبان سیک همدردی می‌کنند.

سازمان‌های امنیتی هند اعلام کرده‌اند برخی از حساب‌های کاربری مذکور از خارج کشور هدایت می‌شوند. بسیاری از این حساب‌های کاربری اخبار جعلی و محتوای تحریک آمیزی تولید و منتشر می‌کنند که به اعتراضات ادامه دار کشاورزان در هند مربوط است.

اکنون ماه‌ها است که ده‌ها هزار تن از کشاورزان هندی در حومه دهلی نو اقامت کرده‌اند و خواهان لغو قوانین جدید کشاورزی در این کشور هستند.

دولت هند در ۴ فوریه (۱۶ بهمن) این دستور را برای توئیتر صادر کرده است. البته رد یا اجرای دستور هند توسط شبکه اجتماعی مذکور تأیید نشده است.

این شرکت در بیانیه خود نوشته است: اگر محتوا خلاف قوانین توئیتر باشد باید از سرویس ما حذف شود. اگر مشخص شود محتوا در یک منطقه خاص غیر قانونی است اما برخلاف قوانین شبکه اجتماعی نیست، ممکن است دسترسی به آن به طور محلی مسدود شود.

همچنین توئیتر اعلام کرده به دقت درخواست‌های قانونی برای محدود کردن آزادی بیان را بررسی می‌کند. این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی توئیتر از اجرای درخواست دولت هند برای مسدود کردن بیش از ۲۵۰ حساب کاربری و پست سر باز زد.

  • ۹۹/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">