ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موضوع امکان برقراری ارتباط، مطالبه گردشگران خارجی از ما بود که توسط فعالان این حوزه به ما منتقل شد، چرا که پس از رخ دادن ناآرامی ها در کشور برخی از گردشگران خارجی برای برقراری ارتباط با خانواده های خود دچار چالش جدی شدند.
به گزارش برنا، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ارائه سیمکارت ویژه گردشگران را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که در بسته پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی مطرح شده است و افزود: پس از رخ دادن ناآرامی ها در کشور برخی از گردشگران خارجی برای برقرای ارتباط با خانواده های خود دچار چالش جدی شدند و بخش گردشگری و خصوصا هتلداران در آن مدت حمایت جدی را برای رعایت از حقوق گردشگران انجام دادند. برای مثال هتل‌ها در آن روزها این امکان را فراهم کردند که گردشگران به صورت رایگان از خطوط تلفن برای تماس‌های خارجی استفاده کنند و از وضعیت خود به خانواده هایشان اطلاع دهند.

وی با بیان این که این پیشنهاد به منظور تسهیل در حوزه گردشگری مطرح شد، اظهار کرد: بر اساس طرح ارائه شده گردشگرانی که به عنوان میهمان به ایران سفر می کنند، در مدت حضور خود در کشور می توانند با خانواده های خود ارتباط داشته باشند و به امور مرسوم و متداول خود رسیدگی کنند. موضوع امکان برقراری ارتباط، مطالبه گردشگران خارجی از ما بود که توسط فعالان این حوزه به ما منتقل شد.

شالبافیان با اشاره به این که «فعالان حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری نیز به واسطه ایفای وظیفه و نوع شغلشان باید بتوانند از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند و با مخاطبین خود که در خارج از کشور حضور دارند ارتباط بگیرند»، افزود: تمامی زحماتی که در حوزه شبکه های اجتماعی ایرانی انجام شده قابل تقدیر است. اما هنوز ضریب نفوذ این شبکه‌ها به اندازه ای نیست که گردشگران خارجی که موقتا در داخل کشور حضور دارند از آنها استفاده کنند. به همین جهت یکی از دو پیشنهادی که در جلسات بخش خصوصی به ما منعکس می شد، فراهم شدن اینترنت مناسب برای ایفای نقش شغلی دفاتر خدمات مسافرتی با شرکای خارج از کشور خودشان بود. درست همانند نمونه هایی که برای برخی از مشاغل ایجاد شده است.

شالبافیان افزود: ارائه سیمکارت ویژه گردشگران، پیشنهادی بود که به منظور بررسی در مراجع قانونی و ذی‌ربط و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و این درخواست وزارت میراث‌فرهنگی از وزیر ارتباطات نیز در زمانی که ایشان در نمایشگاه گردشگری حضور یافت، مطرح شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">