ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مردی که فقط با استناد به تشخیص فناوری چهره به ارتکاب جرائم مختلف متهم و دستگیر شده بود، اکنون از نیروهای پلیس شکایت کرده است.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از فیوچریسم، پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا تحت انتقادات شدیدی قرار دارد زیرا براساس تشخیص اشتباه فناوری شناسایی صورت، فردی را متهم و  دستگیر کرده است. هرچند این فناوری در ایالت مذکور ممنوع شده اما اکنون فرد مذکور در این زمینه شکایتی ثبت کرده است.

در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی برای «نیجیر پارکز» از سوی پلیس شهر وودبریج احضاریه ای فرستاده شده بود که دلیل آن جرائم مختلف از جمله سرقت از فروشگاه بود. پارکز  در مصاحبه ای اعلام کرد هیچ گاه به این شهر سفر  نکرده اما هنگامیکه به مقر پلیس رفت نیروها به سرعت او را دستگیر کردند. پارکز بعد متوجه شد پلیس با استفاده از فناوری شناسایی چهره ClearView او را شناسایی کرده است.  

این درحالی است که نیروی پلیس فقط با استناد به فناوری شناسایی چهره، پارکز را دستگیر و او را در اتاق های بدون دوربین بازجویی کردند. همچنین این مرد به مدت ۱۰ روز در زندان بود. از سوی دیگر پس انداز وی صرف یک سال خرج دادگاه حقوقی شد تا زمانیکه قاضی به دادستانان اعلام  کرد بدون شواهد دقیق و مستند علیه پارکز دوباره به دادگاه برنگردند.

در همین راستا پارکز از رئیس پلیس، شهردار و دفتر دادستانی وودبریج شکایت کرده است.

از آنجا که چالش های متعددی در خصوص صحت و دقت این فناوری وجود دارد و همچنین شیوه دستیابی به تصاویر به کاررفته در آموزش فناوری مذکور از شبکه های اجتماعی، گربرگرووال دادستان کل ایالت نیوجرسی به نیروهای پلیس دستور داد استفاده از این فناوری شناسایی چهره را از ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ متوقف کنند.

این رویداد نشان دهنده اتکای بیش از حد پلیس به الگوریتم های هوش مصنوعی است که ممکن است افراد بیگناه را بی دلیل متهم کنند.

  • ۹۹/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">