ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دریافت خدمات بانکی از طریق تلفن همراه

| يكشنبه, ۸ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گفت: امکان دریافت برخی از خدمات بانکی از طریق تلفن همراه در این بانک امکان پذیر شده است .

" عبدالمجید پورسعید" در جمع خبرنگاران ،‌افزود : در راستای استفاده از فناوری های تلفن همراه ،‌ سیستمی برای انجام خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه در این بانک ایجاد شده است .

وی در ادامه اظهار داشت: این سیستم امکان دسترسی به حساب های بانکی شخصی، انجام پرداخت های مربوط به خرید کالا ، ارایه خدمات بدون محدودیت زمانی و مکانی ، پرداخت قبوض و شارژ تلفن های اعتباری را در اختیار دارندگان تلفن همراه قرار می دهد .

به گفته پورسعید،‌ دارندگان تمام کارت های عضو شتاب که دارای مزیت اینترنتی و کد سی دبلیو 2 (cvv2) باشند ، می توانند از این تسهیلات در سیستم مذکور استفاده کنند .

پورسعید در ادامه اظهار داشت: امکانات لازم برای بهره گیری از این خدمات در زمان حاضر در جزیره کیش فراهم شده و در آینده نزدیک نیز در تهران و سراسر کشور برقرار می شود .

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ادامه با اشاره به توزیع سالانه یک میلیارد قبض در کشور گفت: با وجودی که امکان پرداخت اینترنتی برای تمام این قبوض فراهم شده ، اما از 600 میلیون تراکنشی که در سال گذشته انجام شده ، کمتر از هفت درصد از طریق دستگاه های فروش و اینترنت بوده است .

وی با بیان آنکه ، میزان پرداخت قبوض خدمات از طریق الکترونیکی فاصله زیادی با تراکنش ها دارد ، گفت: روند بهره گیری از این طریق در حال گسترش است .

این مقام مسئول افزود: تا کنون چهار میلیون و 400 هزار کارت مختلف صادر شده که این رقم تا پایان سال جاری به چهار میلیون و 800 هزار کارت افزایش خواهد یافت .

پور سعید در خصوص کارت بین المللی این بانک گفت: این کارت در امارات متحده عربی ( دبی ) قابل استفاده بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است امکان بهره گیری از آن در کشور های ترکیه و مالزی و سوریه نیز فراهم شود.

وی در خصوص دیگر خدمات این شرکت نیز اظهار داشت:‌ ایجاد شبکه گسترده کارتخوان های فروشگاهی در سطح کشور از دیگر خدمات این شرکت است و در زمان حاضر 110 هزار دستگاه کارتخوان در 500 شهر مختلف کشور نصب شده است .

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ایجاد ارزش افزوده برای دارندگان کارت های بانکی و فروشگاه ها و یا سازمان های عرضه کننده کالا و خدمات را از دیگر رویکردهای این شرکت دانست و افزود: فراهم اوردن امکان پرداخت الکترونیکی برای فروشگاه های اینترنتی نیز از دیگر اقدامات است .

  • ۸۷/۱۰/۰۸

نظرات  (۱)

لطفا یه کم زود تر متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">