ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دسترسی به سامانه حقوق کارمندان عمومی می‌شود

| يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ثبت دریافتی‌های اشخاص در سامانه کارمند ایران موجب شفاف‌سازی و اعتمادسازی در کشور می‌شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌ وگو با خانه‌ملت، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 درباره منوط شدن پرداخت حقوق کارکنان به ثبت حقوق آنها در سامانه کارمند ایران گفت: ثبت حقوق‌ها در سامانه در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه ذکرشده که براساس آن تمامی دریافتی‌‌ها باید طی یک فیش اعلام شود و کسی خارج از آن فیش حقوقی اجازه دریافت اضافه کار، حق ماموریت و ... را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود‌: اگر شخصی خارج از سامانه ثبت حقوق‌ها حتی یک ریال دریافت کند، اقدام غیرقانونی انجام داده است.

وی با بیان اینکه از یک فروردین سال 97 و بعد از ابلاغ رسمی برنامه ششم توسعه این قانون باید اجرا می‌شد، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری توسعه داده شد و تمام قوای سه گانه و نیروهای مسلح باید دریافتی‌های خود را در سامانه ثبت کنند که تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمامی دریافتی‌های اشخاص طی یک ماه باید در سامانه ثبت شود و در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد و اینگونه شفاف‌سازی و اعتمادسازی در کشور نهادینه خواهد شد.

حاجی‌بابایی بیان داشت: سال گذشته در زمان تصویب این قانون در مجلس بر روی بحث شفافیت و قرار گرفتن اطلاعات این سامانه در معرض دید افکار عمومی، کمی جنجال شد و ابتدا این بخش در صحن علنی حذف شد و سپس به دلیل اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق بود، تصویب شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">