ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در پی یک حمله سایبری احتمالی اینترنت یکی از اپراتورهای ماهواره‌ای در اروپا قطع شد.
به گزارش سایبربان؛ دسترسی هزاران کاربر اینترنت ماهواره‌ای در سراسر اروپا به دلیل یک رویداد سایبری قطع شد، کارشناسان به یک حمله سایبری مشکوک هستند.

شرکت اورنج (Orange) تأیید کرد که اینترنت ماهواره‌ای تقریباً 9 هزار مشترک یک شرکت تابعه آن به نام نورد نت (Nordnet) در فرانسه قطع شده است.

این شرکت علت را یک حمله سایبری که در 24 فوریه در یک اپراتور ماهواره‌ای آمریکایی به نام ویا ست (Viasat) که به اپراتورهای اروپایی خدمات ارائه می‌دهد اعلام کرد.

حدود یک‌سوم از 40 هزار مشترک سرویس اینترنت ماهواره‌ای بیگ بلو (bigblu) در اروپا، آلمان، فرانسه، مجارستان، یونان، ایتالیا و لهستان تحت تأثیر همین رویداد سایبری قرار گرفتند.

ویا ست روز چهارشنبه اعلام کرد این رویداد سایبری باعث قطعی جزئی شبکه برای مشتریان اوکراینی و نقاط دیگر اروپا که به ماهواره KA-SAT این شرکت متکی هستند شده است. در حال حاضر، ویا ست هنوز جزئیات فنی در مورد این رویداد مخرب ارائه نکرده است.

ژنرال میشل فریدلینگ (General Michel Friedling)، رئیس فرماندهی فضایی فرانسه تائید کرد که علت اصلی این قطعی، یک حمله سایبری بوده است.

کارشناسان امنیت سایبری و اطلاعاتی نگرانند که ترکش‌های احتمالی درگیری اوکراین و روسیه، حملات سایبری و سلاح‌های سایبری مورداستفاده عوامل تهدید دخیل در مناقشه سایبری بتواند زیرساخت‌ها را در سراسر جهان هدف قرار دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">