ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق گزارشی جدید باگی در فیس بوک سبب شده حتی ۲ سال پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا، ۵ هزار توسعه دهنده اپلیکیشن به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، فیس بوک دوباره اعتراف کرد اطلاعات کاربران را به شیوه ای نامناسب در اختیار شرکت های طرف سوم قرار داده است.

این شبکه اجتماعی  پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا تعهد کرد نظارت بیشتری بر میزان اطلاعاتی کند که در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار می گیرد، اما تاکنون بارها در این مسیر شکست خورده است.

فیس بوک در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد دسترسی توسعه دهندگان اپلیکیشن به اطلاعات کاربران را محدود می کند. یکی از اقدامات فیس بوک در این زمینه وضع قانونی بود که به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه نمی داد از اطلاعات کاربرانی استفاده کنند که به مدت ۹۰ روز وارد حساب کاربری شان نشده اند.

اما کنستانتینوس پاپامیلتیادیس نائب رییس بخش« پلتفرم پارتنرشیپ»  این شبکه اجتماعی جزئیاتی در باره باگی در سیستم فیس بوک منتشر کرده که به مدت ۲ سال کشف نشده بوده است.

او فاش کرده  تا همین اواخر حدود ۵ هزار توسعه دهنده برنامه به اطلاعات دسته ای از کاربران دسترسی داشته اند که بیش از ۹۰ روز وارد حساب کاربری خود نشده بوده اند. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، تاریخ تولد، زبان و جنسیت آنها می شود.

فیس بوک ادعا می کند پس از کشف این باگ آن را برطرف کرده اما هنوز اعلام نکرده  چرا این مشکل به مدت ۲ سال رصد نشده بوده یا اطلاعات چه تعداد کاربر به دلیل وجود آن فاش شده است.

  • ۹۹/۰۴/۱۳

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">