ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستورالعمل جایزه دولت الکترونیکی اعلام شد

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دستورالعمل جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.
 فناوران- در بخشنامه محمدباقر نوبخت به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: به منظور اجرای فصل دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 28 دی 1393 هیأت محترم وزیران و ارزیابی میزان توسعه دولت الکترونیکی در دستگاه های اجرایی، «دستورالعمل جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه سیزدهم کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی مورخ 27 بهمن 94 به تصویب رسیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد.
براساس این دستورالعمل  ماموریت جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، ارزیابی میزان توسعه دولت الکترونیمی در دستگاه های اجرایی بر اساس برنامه جامع اصلاح نظام اداری و ایجاد انگیزه در دستگاه های اجرایی برای تحول کیفی در ارایه خدمات عمومی با بهره گیری از فناوری اطلاعات در جهت توسعه خدمات الکترونیکی است.
این جایزه به دستگاه های اجرایی ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که به دنبال ارایه بهترین تجارب در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه الکترونیکی و ارایه خدمات بهتر به ذی نفعان خود هستند اعطا می شود. براساس این دستورالعمل کلیه دستگاه های اجرایی ملزم به شرکت در بخش تکلیفی جایزه دولت الکترونیکی هستند. علاوه بر این بخش، دستگاه ها می توانند به صورت اختیاری در یک یا چند زیربخش نیز شرکت کنند.
نکته جالب این که ارزیابی این جشنواره را داوطلبان و نمایندگان بخش خصوصی در کنار نمایندگان دستگاه های اجرایی برعهده خواهند داشت.
علاوه بر این به تشخیص کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی، مسوولیت های دبیرخانه جایزه می تواند به سازمان های مردم نهاد تفویض شود. 
براساس زمان بندی اعلام شده برای این جایزه، دستگاه ها درخواست های خود را از ابتدای شهرویر هر سال تا پایان اردیبهشت سال آینده ثبت می کنند. ارزیابی ها از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و در هفته دولت در شهریور برندگان اعلام می شوند. بنابراین باید انتظار داشت نخستین برندگان این جایزه در هفته دولت سال آینده اعلام شوند.
علاو بر بخش تکلیفی که جایزه آن به بالاترین سطح آمادگی الکترونیکی دستگاه ها تعلق می گیرد، در بخش داوطلبانه نیز بهترین تارنمای دولتی و خدمات اطلاع رسانی، بهترین خدمات دولت به شهروندان، بهترین خدمات دولت به دولت، بهترین خدمات دولت به کسب و کارها، بهترین خدمات دولت به کارمندان، بهترین عملکردها در مشارکت الکترونیکی جامعه، بهترین برنامه های کاربردی مبتنی بر ابزارهای ارتباطی قابل حمل هوشمند، بهترین خدمات الکترونیکی یکپارچه بین دستگاهی و بهترین پروژه ملی دولت الکترونیکی نیز جایزه می گیرند.
پس از ارزیابی های انجام شده، اگر دستگاهی کمتر از 300 از 1000 امتیاز لازم را کسب کند، گزارش عملکرد نامناسب دستگاه در حوزه دولت الکترونیکی به ریاست جمهوری اعلام می شود. اما برای امتیازهای بالاتر، به ترتیب از امتیاز کم به زیاد، گواهی اهتمام، گواهی اشتهار، تقدیرنامه، تندیس بلورین، تندیس سیمین و تندیس زرین داده می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">