ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستکاری در سامانه بازارگاه را متوقف کنید

| يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: اگر ایرادات سامانه بازارگاه متناسب با شرایط کاربران برطرف شود می‌تواند در مسیر تسهیل توزیع نهاده‌های دامی عملکرد مطلوب‌تری داشته باشد.

عباس حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رفع اشکالات سامانه بازارگاه منجر به ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی می‌شود، اظهار داشت: سامانه بازارگاه در تاریخ ٢٥ اسفند ٩٧ به دستور وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد و تولید کنندگان و واردکنندگان کنجاله سویا موظف به عرضه و فروش محصول خود در این سامانه شدند ضمن اینکه خریداران نیز با دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی برای خرید و تهیه نیاز خود به این سامانه هدایت شدند.
وی با بیان اینکه در نیمه‌های سال ۱۳۹۸ واردکنندگان مکلف به عرضه جو وارداتی در این سامانه شدند، اضافه کرد: در خرداد ماه سال جاری نیز واردکنندگان ذرت دامی ملزم به عرضه کالای خود در سامانه بازارگاه شدند و در حال حاضر قریب به ۱۶ ماه است که تمامی ذینفعان نهاده‌های دام و طیور با این سامانه امورات خود را هماهنگ می‌کنند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران ادامه داد: سامانه بازارگاه بازار به منظور ایجاد شفافیت در فعالیت اجزای زنجیره تأمین و تولید نهاده‌های دامی و نیز کنترل قیمت ایجاد شد.

حاجی زاده تصریح کرد: در تعاریف هدف راه اندازی بازارگاه را مدیریت و برنامه‌ریزی فرآیندهای تولید، تأمین، حمل و نقل، ذخیره سازی محصولات استراتژیک کشاورزی و تسهیل نظارت دولت بر کل فرایند در هر مرحله دانسته‌اند به عبارتی تولید، توزیع و فروش و کنترل و نظارت و استخراج آمارهای ملی نهاده‌ها باید توسط این ابزار نرم‌افزاری انجام شود.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۱۵ میلیون تن انواع نهاده‌های ذرت، کنجاله سویا و جو برای تأمین نیاز واحدهای دامداری و مرغداری باید از خارج وارد شود.

این مقام مسئول با اشاره به اشکالاتی که در طراحی سامانه بازارگاه وجود دارد، گفت: بدون تردید نرم افزار و سامانه‌ای که بخواهد با چنین حجم عظیم مقداری، ریالی و گستردگی طیف ذینفعان و بهره برداران در ارتباط باشد و نیازهای متعدد و متنوع این گروه‌ها را تأمین کند می‌بایست بسیار دقیق و جامع طراحی شده باشد.

حاجی زاده افزود: به عبارتی طراحان ضمن تسلط به دانش جامع نرم افزاری، باید در تحقیقات میدانی و استعلام نیاز همه کاربران و بهره‌برداران از این سامانه نیز زمان و دقت کافی صرف کنند تا محصول طراحی شده از جامعیت برخوردار باشد.

به گفته دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران؛ سامانه باید بر بستری طراحی شود که هیچ‌گونه عملکرد دستی در آن تعیین کننده و لازم نباشد تا گونه سو استفاده و ناکارآمدی ناشی از رفتارهای افراد و اشخاص ناممکن شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">