ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری کلاهبردار تور مسافرتی در سایت دیوار

| چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغ تور مسافرتی در سایت دیواراقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبرداد.
سرهنگ غلامرضا براتی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار وی را فریب داده و مبلغ ۶۲ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در برسی های انجام شده مشخص شد شاکی درسایت دیوار با یک آگهی با مضمون"تور کیش با قیمت ویژه" مواجه و باتوجه به قیمت و شرایط مناسب تور با شماره تلفن آگهی دهنده تماس و حسب تقاضای وی مبلغ ۶۲میلیون ریال به حساب وی واریز می کند ولی نه تنها خدماتی دریافت نکرده بلکه فرد آگهی دهنده از پاسخگویی به شاکی نیز خودداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: مأموران پلیس فتای شهرستان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک متهم را در این رابطه شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق به دستگیری وی شدند

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی به شهروندان توصیه کرد: در مورد تبلیغات فریبنده افراد سودجو با پیشنهاد قیمت های پایین هوشیار بوده و برای تهیه بلیط قبل از اطمینان از وبگاه مورد استفاده و شرکت ارائه دهنده خدمات، هزینه ای پرداخت نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">