ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارایه طرح استفاده از ظرفیت این دفاتر برای ملاقات مجازی با زندانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی نیا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال به خبرنگار مهر در خصوص ملاقات مجازی زندانیان و استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: موضوع زندان یک موضوع حاکمیتی است و تغییر فضا مستلزم تایید مراجع مختلف نظارتی  ؛تغییر در برخی آیین نامه است و این روند در حال اجرا است.

وی افزود: در صورتی که سازمان زندان ها برای توسعه این موضوع اقدام کند شاهد استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان از طریق مجاری خواهیم بود.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به استقرار دفاتر خدمات الکترونیک در فضای مسکونی آیا فرم ظاهری این دفاتر تغییر خواهد کرد؟ گفت: استقرار دفاتر در محل‌های مسکونی باید ضوابط و مقررات کشور رعایت شود . مقررات مربوط به آیین نامه آپارتمان ها رعایت شود، با تعاملی‌ که با شهرداری داشتیم مدیر دفتر می تواند یک واحد مسکونی که در موقعیت اداری باشد را معرفی کنید بنا نداریم در مجتمع های مسکونی ایجاد چالش کنیم.

روحانی نیا همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مردم از قطع و وصل های مکرر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گله مند هستند این مشکل به چه دلیل است؟ گفت: علیرغم همه تلاش ها بخشی از تحریم در این حوزه اثر گذار بوده است، برای تامین بودجه لازم و نسخه اصلی نرم افزار که باید تامین شود، فراهم نشده است.

وی افزود: در حوزه سخت افزار قطعی سیستم و سامانه ها بهبود یافته است اما کانون به عنوان امور صنفی دفاتر، سرمایه گذاری با یک شرکت معتبر انجام داده تا قطعی سیستم تا چند ماه آینده با راه اندازی سرورها کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا امتیاز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیشتر به قضات و یا سردفتران داده می شود گفت: قانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این رابطه به وضوح مشخص است. مدیران دفاتر خدمات قضایی از بین سردفتران و با غیر از آن انتخاب می شوند. درباره این سوال که چرا به بقیه سردفتران داده نمی شود باید گفت در سامانه باید ثبت نام و اگر امتیاز لازم را  در رقابت کسب کنند انتخاب می شوند.

روحانی نیا در خصوص درآمد نجومی دفاتر گفت: میانگین عایدی مدیران ما از شغل قبلی خود قطعا کمتر است. در دو عنوان کلان پذیرش دادخواست و شکایت را داریم. علاوه‌بر این مجموع عناوین خدمت بیش از هزار خدمت است.

این مسئول قضایی در رابطه با اخرین وضعیت استفاده از پابندهای الکترونیکی گفت: پروژه پابند یکی از پروژه های پیش رو بوده و از سال ۹۴ عملیاتی شده و ۵۰۰ زندانی از این امکان برخوردار و برخی هنوز زندانی و برخی محکومیت شان به اتمام رسیده و پابند منفک شده است.
 
وی در خصوص نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در رفع اطاله دادرسی گفت: این دفاتر به رفع اطاله دادرسی کمک می کند و برای سرعت در صدور و ابلاغ دستورها کمک کننده بوده است و در استان تهران در نظرسنجی انجام شده حدود ۸۰ درصد رضایت وجود داشته است.

وی در خصوص شکایات مردمی در بخش پذیرش گفت: بطور طبیعی مدعی نیستیم دفاتر بی عیب است و باید آسیب شناسی کنیم در دفاتر اگر اشکالی را بخواهم به صراحت بگویم موضوع عدم‌مشاوره حقوقی در دفاتر است که در صدد راه اندازی ان هستیم. مردمی که مراجعه می کنند مسایل حقوقی را نمی شناسند و با چالش‌هایی در این زمینه رو به رو هستیم. این درحالی است که کانون وکلا و مرکز امور وکلای قوه قضائیه نیروهای مشاوره تربیت می کنند و قرار است سازوکار دقیقی انجام و این مراکز نیروهای مورد نیاز  را به دفاتر معرفی کنند.
 
روحانی نیا در رابطه با انفصال از خدمت مدیران متخلف گفت: محکومیت های انتظامی به اسم‌پلمب در این دفاتر نداریم و در حد تذکر و ذکر در سایت  و انفصال از خدمت به صورت موقت و دایم است که در دفاتر این موضوع وجود دارد و تعدادی لغو پروانه و انفصال دایم شده است که عدم‌پذیرش دادخواست،  درخواست وجه اضافی یا وجهی خارج از سیستم بانکی، عدم حضور مدیر در دفتر از جمله این موارد است که منجر به تعلیق پروانه یا انفصال دایم شود.

  • ۹۸/۰۹/۱۸

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">