ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گذشت نزدیک به یکسال از گسترش ویروس جهان‌فرسای کرونا، تغییرات و الزامات متنوع و جدیدی به کارکنان و کسب‌وکارهای مختلف تحمیل کرده و موجب ایجاد تغییرات گاها دایمی در رفتارهای سازمانی ایشان شده است. یکی از این تغییرات مهم، دورکاری بخش عمده‌ای از کارکنان بسیاری از شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی بوده است.
به گزارش آی‌تی‌آنالیز با این وجود تلاش برای تداوم ارتباط با مشتریان و کارکنان در عین رعایت الزامات تحمیلی، تبدیل به یک اصل کلیدی برای مدیران کسب‌وکارها شده است.
اما در عین حال حفظ ارتباط کسب‌وکارها با پرسنل از طریق شماره تلفن‌های مشخص و دایمی و در عین حال با مالکیت سازمانی و حفظ حقوق کارکنان در عدم استفاده از سیم‌کارت‌های شخصی به ویژه در ارتباط با مشتریان، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.
این مزیت اما صرفا محدود به حفظ ارتباطات و مکالمات سازمانی نشده و با توجه به نیازهای یک شرکت، امکان تخصیص سیم‌کارت‌های ویژه دیتا و پیامک به مدیران و کارکنان نیز میسر است.
امروزه بسیاری از شرکت‌ها و نهادهای بزرگ همچنین با نحوه محاسبه هزینه ارتباطات اداری پرسنل و مدیران به ویژه در شرایط فعلی که با دورکاری طولانی به واسطه کرونا نیز همراه شده، مواجه هستند.
موضوعی که با توجه به بزرگی و مشتریان سازمانی متعدد، به خوبی از سوی همراه‌اول پیش‌بینی شده و امکان تخصیص شارژهای مشخص و حتی شارژهای گروهی برای سیم‌کارت‌های سازمانی در نظر گرفته شده است.
اما مزایای سیم‌کارت‌های سازمانی اپراتور اول برای کسب‌وکارها بسیار متنوع است.
در گزارش حاضر ابتدا به مزایای سیم‌کارت‌های سازمانی همراه‌اول و سپس به روش و تسهیلات ویژه در نحوه تهیه آسان این سیم‌کارت‌ها پرداخته می‌شود.

 

چرا سیم‌کارت سازمانی همراه‌اول؟
همراه‌اول به‌عنوان نخستین اپراتور موبایل با گسترده‌ترین پوشش شبکه در ایران، در کنار خدمات متنوع که به مشترکان خود ارایه می‌کند، آمادگی دارد تا نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها را به انواع سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری به‌صورت متمرکز و یکپارچه تأمین کند. 
اما همانطور که ذکر شد، باتوجه به نقش اساسی کارمندان در ایجاد روابط سازمان‌ها با شرکای تجاری و مشتریان‌شان، ارایه سیم‌کارت‌هایی با مالکیت سازمانی از جمله راهکارهای موثر در راستای مدیریت و استمرار این نوع ارتباطات است که در مواردی همچون تغییر سمت و یا جابه‌جایی پرسنل از خدشه‌دار شدن ارتباطات سازمان جلوگیری می‌کند. همچنین کارکنان سازمان که با مشتریان در ارتباط هستند با حفظ حریم خصوصی خود می‌توانند شماره سیم‌کارت‌های سازمانی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند.


سیم‌کارت‌های ویژه دیتا و پیامک
همچنین در راستای توسعه سرویس‌های مبتنی بر دیتا، سیم‌کارت سازمانی دیتای همراه‌اول نیز به سازمانها ارایه می‌شود. هدف از ارایه این سیم‌کارتها تسهیل ارتباط با دستگاه‌های اندازه‌گیر، مودم‌ها، انواع سیستم‌های کنترلی و به‌کارگیری انواع برنامههای کاربردی سازمان است که نیاز به بسترهای انتقال دیتا دارد. همچنین سازمانها میتوانند برای مواردی که تنها ارسال و دریافت پیامک مد نظر باشد، از این نوع سیم‌کارتها استفاده کنند. علاوه بر این، بسته‌های سازمانی دیتا و سایر سرویسهای مبتنی بر دیتای همراه‌اول کسب‌‌و‌کار روی این سیم‌کارتها قابل ارایه هستند.  

 

مزایای سیم‌کارت‌های سازمانی همراه‌اول
•    فعال‌سازی و عرضه سیم‌کارتها به‌صورت یکجا
•    ارایه قیمت‌های ترجیحی در خرید سیم‌کارتهای سازمانی
•    امکان تخصیص شماره‌های متوالی
•    امکان تعریف و راه‌اندازی بسته‌های سازمانی متنوع در مکالمه، پیامک و دیتا
علاوه بر مزایای مذکور، سازمانها میتوانند از خدمات صورتحساب سازمانی، افزایش ودیعه، تخصیص اعتبار ریالی و شارژ گروهی سازمانی بهرهمند شوند. 

 

امکان تعریف و تخصیص اعتبار ریالی
همانطور که ذکر شد با ارایه این سرویس، همچنین امکان تخصیص مبالغ مشخصی جهت مصارف ارتباطی کارکنان و تجهیزات سازمان‌ها اعم از مکالمه، پیامک و دیتا نیز فراهم می‌شود. 
یکی از اهداف ارایه این سرویس، تسهیل فرایند پرداخت هزینه‌های ارتباطی سازمان است. مزیت اصلی سرویس تخصیص اعتبار ریالی، قابلیت پرداخت مبالغ مورد نظر سازمان در یک صورت‌حساب برای هر نوبت استفاده از سرویس است. سایر مزایا و کاربردهای این سرویس به شرح ذیل است:
•    امکان استفاده به دفعات در یک دوره صورت‌حساب‌گیری
•    امکان پرداخت بدهی انباشته سازمان به صورت چند مرحله‌ای
•    عدم محدودیت زمانی در استفاده از مبلغ اعتبار تخصیص یافته 

 

امکان شارژ گروهی سازمانی
این سرویس همچنین با هدف تسهیل فرآیند شارژ سیم‌کارتهای اعتباری مشتریان سازمانی، مدیریت هزینه‌های ارتباطی و صرفهجویی در زمان خرید شارژ از طریق یک پنل اختصاصی جهت شارژ گروهی این سیم‌کارت‌ها فراهم شده است. 
در مواردی که ارتباط مالی سیم‌کارت‌های ارتباطی با حساب سازمان قطع باشد، مدیریت هزینه‌های ارتباطی بر عهده استفاده کننده سیم‌کارت بوده و شارژ گروهی این امکان را فراهم می‌کند که شماره دلخواه به مبالغ مورد نظر به صورت یکجا شارژ شود. 
سایر مزایا و کاربردهای این سرویس به شرح ذیل است:
•    امکان ارایه پنل اختصاصی مدیریت شارژ سیم‌کارتهای اعتباری در بستر اینترنت
•    امکان مشاهده مانده اعتبار سیم‌کارتهای اعتباری

 

روش تهیه سیم‌کارت‌های سازمانی
همانطور که ذکر شد، همراه‌اول نه تنها در استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی شرایط و امکانات متنوعی را در نظر گرفته، بلکه برای نحوه تهیه و استفاده از این دسته از سیم‌کارت‌ها نیز شرایط و تسهیلات ویژه‌ای برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است.
به همین جهت، فروشگاه آنلاین سازمانی همراه‌اول امکان خرید محصولات و خدمات سازمانی را بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم کرده است. 
با استفاده از این فروشگاه که از طریق سایت سازمانی همراه‌اول در دسترس کلیه شرکتها و سازمانها است، پس از ایجاد حساب کاربری معتبر، امکان ثبت سفارش و خرید محصولات و خدمات سازمانی توسط نماینده سازمان به دفعات وجود دارد و محصولات خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن در محل مورد نظر مشتری تحویل داده خواهد شد. در این فروشگاه امکان ارایه اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت اخذ خدمت مورد نظر، مشاهده و انتخاب محصولات و خدمات، خرید و پیگیری سفارش خریداری شده برای مشتری فراهم شده است.

 

امکانات و تسهیلات ویژه برای خرید سیم‌کارت‌سازمانی:
•    دسترسی به محصولات و خدمات سازمانی در کوتاهترین زمان ممکن با ترک تشریفات اداری
•    ارسال رایگان محصولات خریداری شده به تمام نقاط کشور
•    امکان مشاهده، بررسی ویژگیها، قابلیت‌ها و قیمت محصولات و خدمات سازمانی
•    امکان ارایه اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و خرید بدون نیاز به مراجعه حضوری
•    دسترسی به امکان خرید محصولات و خدمات سازمانی در هر نقطه از کشور بدون نیاز به مراجعه حضوری و
•    پشتیبانی ویژه همراه‌اول به منظور رفع مشکلات احتمالی در حین ثبت سفارش و ارایه راهنمایی‌های لازم

و در نهایت اینکه استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی همراه‌اول با توجه به شرایط ویژه‌ای که ذکر شد و الزامات فعلی پاندمی کرونا، نه یک انتخاب لوکس که تبدیل به یک اصل مهم و ضروری در ارتباطات سازمان‌ها شده است و به همین جهت نیز اپراتور اول، تسهیلات متنوعی برای این دسته از مشتریان سازمانی خود در نظر گرفته است.
 

  • ۹۹/۱۰/۲۴

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">