ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی در مقابل جبهه رسانه‌ای دشمنان رسالت مهمی دارند، گفت: مأموریت رسانه‌های انقلابی کاهش مخاطبان رسانه‌های معارض داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان در سالن اجتماعات ناجا اظهار کرد: اصحاب رسانه فعالیت مقدس و جبهه‌ای انجام می‌دهند و در این امر راهبردهای مهمی دارند.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب اصحاب رسانه در تضاد با جبهه معارض یعنی دشمن فعالیت می‌کنند گفت: قدم نخست در مقابله با رسانه‌های رقیب این است که برای جذب بیشتر مخاطبان خود و کاهش مخاطبان رقیب، تمام تلاش خود را انجام دهند و اجازه ندهند مخاطبان به رسانه‌های رقیب مراجعه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور دومین قدم برای مقابله با رسانه‌های رقیب را مدیریت زمان دانست و افزود: اگر به هر دلیلی مخاطب به رسانه‌های رقیب مراجعه کرد، اصحاب رسانه‌ای متعهد و انقلابی باید زمان را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که زمان خود را بیشتر وقف رسانه‌های خودی کنند‌.

ضرغامی مرحله سوم راهبرد رسانه‌های انقلابی را پاسخگویی به شبهات و ابهامات منتشرشده توسط رسانه رقیب عنوان و تصریح کرد: باید پاسخگویی پدافندی و آفندی باشد، در برخی مواقع یک پاسخ آفندی می‌تواند تأثیر مثبتی بگذارد و حتی یک پاسخ آفندی می‌تواند کافی باشد.

 

بی‌مسؤولیتی و حاشیه‌روی دولت درباره پیام‌رسان‌های داخلی

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نباید کار کارمندی کنند، گفت: رسانه باید به مسئله اقناع و تأثیرگذاری بیشتر توجه کنند، چراکه این مسئله اهمیت بیشتری نسبت به درج و آمار اخبار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مخاطب شناسی را اصل مهمی برای فعالیت رسانه‌ای دانست و بیان کرد: وظیفه اصحاب رسانه راضی کردن برخی افراد محدود نیست بلکه باید مخاطبان گسترده‌ای را اقناع کرد.

ضرغامی یکی از دلایل تأکید بر پیام‌رسان‌های داخلی را دیتا ماینینگ اطلاعات کشور توسط دشمن دانست و تصریح کرد: دولت نهایت بی‌مسئولیتی را نسبت به پیام‌رسان داخلی انجام داد، بحث ما فیلترینگ نیست چراکه این امر یک دوقطبی ایجاد می‌کند و موجب بحث‌های انحرافی می‌شود، بلکه ما باید پیام‌رسان‌های امن و خوبی ایجاد کنیم و بعداً حتی می‌توان در کنارش پیام‌رسان‌های خارجی را نیز بدون فیلترینگ داشت.

وی با بیان اینکه غول‌های بزرگ رسانه‌ای پشت پیام‌رسان‌های خارجی هستند گفت: مخاطب بسیار مهم است، دیتا ماینینگی که ما در داخل به آن توجه نمی‌کنیم موجب مخاطب شناسی و ساخت برنامه‌هایی برای جهت‌دهی اذهان مخاطبان می‌شود.

ضرغامی با اذعان به اینکه دشمنان در فضای مجازی شبهات دینی بسیاری مطرح می‌کنند بیان کرد: پاسخ مستقیم و غیرمستقیم است، هر زمان یکی از این دو پاسخگویی مؤثر خواهد بود، برخی مواقع نیاز نیست مستقیم عمل کرد بلکه در قالب طرح پاسخ، مسائل دیگری را نیز مطرح کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">