ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هند یکی از سریع ترین کشورها در روند دیجیتالی شدن در جهان است.برخی از فعالیت هایی که اخیراً هند انجام داده نشان می دهد دیجیتالی شدن حدود یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور تا ۲۰۲۵ اضافه می کند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایکانامیک تایمز، دیجیتالی شدن یکی از بزرگ‌ترین  تحولاتی است که دنیا و مخصوصاً هند با آن رو به روست. برخی از فعالیت هایی که اخیراً هند انجام داده نشان می دهد دیجیتالی شدن حدود یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور تا  2025 اضافه می کند.

 اکثر مردم متوجه نیستند که هند یکی از سریع ترین کشورها در روند دیجیتالی شدن در جهان است. به تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، نفوذ گوشی‌های هوشمند و اطلاعاتی که مورد استفاده قرار می گیرد نگاه کنید، همه این ها روی هم نشان می‌دهد که هند در رتبه بالایی در این زمینه قرار دارد و بخش به بخش متحول می شود.

 ساخت و ساز را در نظر بگیرید. شرکت های بزرگ ساختمان سازی از سنسورها و اینترنت اشیا برای کنترل بهتر هزینه‌ها و زمانشان در اجرای پروژه ها استفاده می کنند.  با این روش صدها میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی می شود.

یک شرکت داروسازی  از این اطلاعات و دیدگاه ها استفاده می کند تا متوجه شود بیمارانش را در کدام سایت ها ثبت نام کند که هزینه آزمایشات درمانی و ساخت دارو برایشان کاهش یابد.

 در مورد تهیه و توزیع هم به همین ترتیب است. شرکت های جدید بسیاری به وجود آمده اند که  برای اولین بار نرخ باربری را شفاف می سازند. با این کار هزینه های حمل و نقل هند 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.

 همه اینها باعث بهره وری بیشتر می شود. حمل و نقل در حال حاضر 14 درصد تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دهد. ولی باید نزدیک به 8 تا 9 درصد باشد و تنها با ابزارها و تکنولوژی هایی مانند این می توان به این هدف رسید. بنابراین فرصت های تحول بسیاری وجود دارد.

 ولی نظر جامعه سرمایه گذار در این رابطه چیست؟ یک طرف اکوسیستم این استارتاپ قرار دارد و در سمت دیگر تجارت سنتی. تفاوت واضحی در نحوه جریان سرمایه به داخل این دو فضا وجود دارد. چگونه ممکن است در حالی که فضای ذکر شده سنتی 18 ماه است از کمبود سرمایه‌گذاری رنج می‌برد، تمام سرمایه به سمت فضای جدید رفته باشد؟

 هند چهارمین اکوسیستم بزرگ استارتاپ  را در جهان دارد. شرکت های جدید بسیاری در بخش کشاورزی، حمل و نقل، مشتری و ... به وجود می آیند. نحوه به وجود آمدن برند ها تغییر می کند. با توجه به نحوه کار شرکت های آمازون ، ریلاینس و والمارت، به زودی کل اکوسیستم خرده فروشی در هند تغییر می کند. نحوه ساخته شدن برندها هم تغییر می کند. امروزه نسبت به 20 سال گذشته برندها سریعتر ساخته می شوند چون دسترسی به کانال ها و بازارهای مختلف افزایش یافته است. فعالیت های بیشتری در این فضا صورت می‌گیرد و جریان سرمایه بیشتری به سمت بازار های خصوصی می رود. 

  • ۹۸/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">