ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیدار واعطی با هیات ایران در حاشیه WSISI+10

| پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ضیافت شام نماینده دائم ایران در ژنو گفت: سیاست دولت یازدهم برای پیشرفت کشور در ابعاد مختلف ازجمله توسعه اطلاعات و فناوری های ارتباطاتˈ آی سی تی ˈبه عنوان زیر ساخت وجوه مختلف پیشرفت، کاهش تصدی گری است.

محمود واعظی شب گذشته در ضیافت شام محسن نذیری اصل دائم ایران درژنو برای هیات اعزامی به چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی افزود:آی سی تی پیشخوان و زیر ساخت تمام وجوه توسعه است بنابراین دولت یازدهم اهتمام ویژه ای در توسعه این امر زیر بنایی دارد.

وی با اشاره به توسعه سریع فناوری ها در این عرصه در دنیا و فاصله ایران با آن تصریح کرد: رویکرد پیشروانه رییس جمهوری در این زمینه منجر به این شده است که مباحث آی سی تی در دولت به صورت کاملا کارشناسی و جدی مطرح است و حتی خواسته شده تا بخشی از اهداف دولت در زمینه ایجاد اشتغال در کشور از این حوزه تامین شود.

در ضیافت شام نماینده دائم ایران در ژنو نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ، جمعی از مسوولان مختلف از جمله وزارت خانه های ارتباطات و فناروی اطلاعات ، دارایی، سازمان نظام صنفی،شورای عالی اطلاع رسانی و ... حضور داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: تصدی گری دولت سبب می شودکه دیگران نقشی برای فعالیت در حوزه های مختلف برای خود قائل نباشند و با کم کردن این تصدی گری ، مشارکت بخش غیر دولتی در امور افزایش می یابد و زمینه اشتغال در کشور بیش از گذشته فراهم می شود.

وی با بیان اینکه ایران از نظر آی سی تی در میان 22 کشور منطقه رتبه 15 را دارد و در دنیا این رتبه بسیار پایین است، تاکید کرد: تجارب دیگر کشورها نشان داده است که فعالیت بخش غیر دولتی درآی سی تی توسعه آن را سرعت می بخشد است. علاوه براین توفیق در این زمینه منجر به توسعه کشور در بخش های دیگر اقتصادی اجتماعی مانند تجارت، آموزش، بهداشت و... می شود.

واعظی خطاب به جمع حاضر با اشاره به دستاوردهای کشورهای مختلف در حوزه آی سی تی که بخشی از آن در چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ارائه شده است، گفت: تمام دست اندرکاران این حوزه باید با دلسوز ی پیشرفت کشور را هدف گیرند. فعالان این عرصه باید در همه زمینه اعم از بخش های زیر ساختی ، نرم افزاری و سخت افزاری ،تولید ادبیات رسانه ای و محتوا اقدامات لازم را برای گسترش و پیشرفت در آی سی تی مورد اهتمام ویژه قرار دهند.

به گزارش ایرنا ، وی تصریح کرد :توسعه دراین بخش سبب کاهش نقش انسانی در امور مختلف به ویژه امور روزمره می شود و با سرعت بخشیدن در فعالیت ها، رضایتمندی عمومی نیز افزایش می یابد.

همچنین تعدادی از حاضران جلسه در سخنانی به فعالیت های انجام شده در کشور درحوزه آی سی تی اشاره کردند و برخی از چالش های این حوزه و مشکلات مرتبط با آن را مطرح و خواستار رفع آن شدند.

آنها با مقایسه سطح خدمات عمومی در حوزه آی سی تی در ایران و برخی از کشورهای منطقه منطقه و همسایه از ایجاد چنین فاصله ای ابراز نگرانی کرده و خواستار رفع موانع توسعه در این زمینه شدند.

چهارمین اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS+10 در روزهای 20 تا 23 خرداد در ژنو مقر اتحادیه بین المللی مخابرات در حال برگزاری است.

کشورهای حاضر دراین اجلاس دستاوردهای خود برای گسترش اطلاعات و فناوری های ارتباطی را در قالب 100 کارگاه تخصصی و کارشناسی و سخنرانی های متعدد ارائه می کنند.

اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در دهه اخیر دو بار تشکیل شده و اهداف و راهبردهایی را برای حرکت کشورها در این زمینه ارائه کرده ا ست.

  • ۹۳/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">