ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راهبری اینترنت در تونس به پایان نمی رسد

| سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۸۴، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - قرار نیست بحث راهبری اینترنت در این مرحله از اجلاس به نتیجه قطعی برسد.

یوشیو اوتسومی دیبر کل اتحادیه جهانی مخابرات دقایقی پیش در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی در حاشیه فاز دوم اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی (تونس)ضمن بیان این مطلب گفت: بحث راهبری اینترنت همچنان در حال ادامه است و در جلساتی که هم اکنون و قبل از اجلاس در حال برگزاری است نیز این موضوع به بحث و بررسی گذاشته شده و دو دستاورد مهم نیز در این خصوص به وجود آمده است.

وی گفت : تا پیش از این اصلاً امکان بحث بر سر راهبری اینترنت وجود نداشت ولی امروز همه کشورها پی به اهمیت این موضوع برده و مشغول بحث و بررسی در این خصوص هستند.

اوتسومی به دستاوردها و پیشرفت های مهم در بحث راهبری اینترنت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ضرورت راهبری اینترنت به شکل بین المللی و حق برابر کشورها در موضوع اینترنت دو دستاورد مهم ادامه بحث راهبری اینترنت محسوب می شود.

وی افزود:تا همین چند سال پیش که ما کار خود را روی مبحث راهبری اینترنت آغاز کردیم بسیاری از دولت ها به این موضوع علاقه ای نشان نمی دادند و لی امروزه و با توجه به وابستگی بیش از پیش به اینترنت، دولت ها به این بحث علاقه مند شده وبا جدیت زیادی پیگیر امور هستند.

به گفته اوتسومی بحث راهبری اینترنت تا حدود 70 درصد پیشرفت داشته است.

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات به نشست های فشرده متعدد پیرامون بحث راهبری اینترنت از روزهای قبل از اجلاس تا کنون اشاره کردو افزود: امیدوارم این مباحث تا فردا ساعت 3 بعد از ظهر به پایان برسد و من خوشحالم که بگویم، مذاکرات تا امروز صبح به نتایج خوبی رسیده و من به نتایج نهایی خوشبین هستم.

وی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد دستاورد در راهبری اینترنت پذیرش حق برابر برای کلیه کشور ها و ضرورت راهبری بین المللی اینترنت است و پیشنهاد شده که ادامه مذاکرات در قالب یک فروم همچنان ادامه یابد.

این در حالی است که اتسومی پاسخ روشنی به زمان مشخص و قطعی برای پایان دادن به بحث راهبری اینترنت نداد.

وی در ادامه به تفاوت این اجلاس با سایر اجلاس های مشابه در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: این اجلاس آینده ما را رقم خواهد زد. از سوی دیگر این اجلاس تنها منحصر به دولت ها نیست و در آن بخش خصوصی، NGOها و جامعه مدنی نیز حضور فعالی دارند.

وی فاز دوم اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات را "فاز راهکارها" نام گذاشت و افزود: این اجلاس از فاز اول تا کنون دستاوردهای بسیار موفقی داشته و از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

اوتسومی به اهمیت بالای وقایع موازی با اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های جنبی اجلاس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و اجلاس سران تنها بخش کوچک و رسمی از کل اجلاس به شمار می رود .

وی خروجی های مهم این دوره را بحث راهبری اینترنت و مکانیزم های اجرایی دانست و افزود: مبحث مکانیزم های اجرایی نیز از جمله مباحث داغ این دوره محسوب می شود که نتیجه مشخصی نداشته است.

  • ۸۴/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">