ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه اشتغال تا پایان شهریور

| يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا- مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: قرار بود سامانه اشتغال ایرانیان که اطلاعات افراد در سن کار، شاغل، بیکار و جمعیت غیرفعال را نشان می‌دهد، نیمه تیر راه‌اندازی شود، اما با توجه به زمان‌بر بودن اقدامات پیش‌بینی می‌کنم شهریور رونمایی شود.

برای نخستین‌بار راه‌اندازی سامانه اشتعال ایرانیان در بهمن سال ۱۳۹۶ از سوی «علی ربیعی» وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و سپس معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اجرای آن را پیگیری کرد.

به گفته «عیسی منصوری»، مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با راه‌اندازی این سامانه همه افراد در سن اشتغال و کار کشور صاحب یک کد شغلی می‌شوند و بر اساس آن جمعیت فعال (بنا به تعریف، جمعیت فعال افرادی را دربرمی‌گیرد که از لحاظ اقتصادی دارای فعالیت سودمند هستند و به تولید ثروت و خدمات اقتصادی می‌پردازند.)

وی معتقد است که سامانه اشتغال ایرانیان اطلاعات همه افراد در سن کار اعم از شاغلان، بیکاران و حتی جمعیت غیرفعال را پوشش می‌دهد و گزارش این سامانه به صورت مستند و دال بر اطلاعات شفاف بازار کار در لایه‌های مختلف است و در شناسایی مشاغل غیررسمی از مزیت‌های این سامانه است.

بر اساس اخبار منتشر شده قرار بود سامانه اشتغال ایرانیان در نیمه تیر راه‌اندازی شود، اما مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با ایرنا، گفت: در سامانه اشتغال ایرانیان باید بانک اطلاعاتی سایر حوزه‌ها و دستگاه‌ها متصل شود.

«محمدرضا کارگر» افزود: در شروع به کار این سامانه باید تعاملاتی با حوزه آی سی تی صورت بگیرد و همچنین در برخی موارد که بحث محرمانه بودن اطلاعات مطرح است، موانع قانونی برطرف شود انجام این کارها زمان‌بر است.

وی اظهار داشت: گرهی در مسیر ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان وجود ندارد و اقدامات برای اتصال اطلاعات ادامه دارد.

کارگر درباره مزیت این سامانه گفت: سامانه اشتغال ایرانیان شکلی از کار است که موجب تسریع اقدامات می‌شود.

وی افزود: همواره این سوال مطرح است که این سامانه مبنای عمل کارفرما قرارمی‌گیرد. الزامی برای رعایت و تکمیل این بانک مطرح است این است که باید اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری را همزمان انجام دهیم در غیر این صورت اتفاق بزرگی رخ نخواهد داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">