ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه جدید ذیل سامانه تجارت

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر کمیته اقدام ارزی از راه اندازی سامانه استعلام بر خط ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در بستر سامانه جامع تجارت خبرداد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران احسان قمری با اشاره به راه اندازی سامانه استعلام برخط ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در بستر سامانه جامع تجارت، راه اندازی این سامانه را حاصل همکاری صمیمانه مجموعه های مختلف از جمله بانک مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکتریکی و گمرک ایران عنوان کرد و از تلاش های صورت گرفته تقدیر کرد. 

دبیر کمیته اقدام ارزی افزود: پس از  پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور و با هدف اطلاع‌رسانی به صادرکنندگان و همچنین لزوم ارزیابی و اثرگذاری دستورالعمل‌های ایفای تعهدات ارزی، سامانه برخط استعلام میزان ایفای تعهدات ارزی بر اساس شناسه ملی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این سیستم، صادرکنندگان ضمن مراجعه به سامانه می‌توانند به صورت برخط، از میزان ایفای تعهدات ارزی خود مطلع شوند.

وی بیان داشت: تا پیش از این، صادرکنندگان با مراجعه به سازمان توسعه تجارت ایران و یا بانک مرکزی، از وضعیت ایفای تعهدات ارزی خود مطلع می‌شدند که این مساله ضمن زمان‌بر بودن، مشکلاتی را نیز در پی داشت.

قمری گفت: بانک مرکزی تاکنون نسبت به پاسخگویی استعلام بیش از ۱۰۰۰ درخواست صادرکنندگان در خصوص میزان ایفای تعهدات ارزی در موعد مقرر و با سرعت و کیفیت مناسب اقدام کرده که بیانگر عزم و اراده جدی در جهت تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">