ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رایزنی برای تشکیل کمیسیون فضای مجازی

| دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

نماینده مجلس گفت: حاکمیت فضای مجازی یک بحث جدیدی است که متاسفانه خلایی در این حوزه در کشور موجود است و حتما باید مجلس در این موضوعات سطح ملی ورود داشته باشد که یکی از ملزومات آن تشکیل کمیسیونی در این مورد است.
رضا تقی‌پور انوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو، درباره تشکیل کمیسیون دائم فضای مجازی در مجلس، اظهار داشت: برای تشکیل این کمیسیون در حال رایزنی با سایر کمیسیون‌ها هستیم ولی باید به این موضوع اشاره کرد که کمیسیون‌های دیگر نیز نباید نگران تشکیل این کمیسیون باشند همانطوری که درنطق پیش از دستور هم به این موضوع اشاره کرده بودم.

وی ادامه داد: حاکمیت فضای مجازی یک بحث جدیدی است که متاسفانه خلایی در این حوزه در کشور وجود دارد و حتما باید مجلس در این موضوعات سطح ملی ورود داشته باشد که یکی از ملزومات آن تشکیل کمیسیونی در ارتباط با فضای مجازی است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: طرح تشکیل کمیسیون دائم فضای مجازی نوشته شده اما هنوز به مرحله امضا نرسیده و هنوز در حال مذاکره با روسای کمیسیون‌ها هستیم که این نگرانی‌ها را رفع سازیم تا باعث اختلاف یا مخالفت در مجلس نشود.

تقی پور با اشاره به موضع هیئت رئیسه و سایر نمایندگان تا این لحظه، بیان داشت: هیئت رئیسه مجلس اصل تشکیل کمیسیون را قبول دارند، اما برخی از افراد تشکیل این کمیسیون را دو مرحله‌ای پیشنهاد می‌کنند یعنی ابتدا به صورت کمیسیون ویژه تشکیل شود و بعدا تبدیل به کمیسیون دائم شود.

وی ادامه داد: بالعکس افرادی نیز هستند که خواستار تشکیل دائم آن هستند، زیرا معتقدند که اگر به صورت ویژه تشکیل شود دیگر آن کارکرد اصلی خود را نخواهد داشت و ممکن است اصل موضوع زیر سوال برود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: به صورت کلی فضای مجلس برای تشکیل این کمیسیون مثبت است و فقط درباره چگونگی تشکیل آن بحث و نظر هست که درحال مذاکره با نمایندگان و بالخص صاحب نظران در حوزه فضای مجازی هستیم.

گفتنی است رضا تقی پور در گفتگویی که در ابتدای تشکیل مجلس داشت خبر تشکیل این کمیسیون در مجلس به صورت دائمی را داده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">